Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، پرویز آراسته امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:تراز سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۰/۵۶ متر است که نسبت به سال گذشته ۲۶سانتیمتر افزایش یافته است و ۳/۵۴ متر تا رسیدن به تراز اکولوژیک فاصله دارد.

وی افزود:همچنین وسعت آبی دریاچه نیز در همین مدت با ۳۱۱/۲ کیلومتر مربع افزایش به ۲۰۷۰/۴۳ کیلومتر مربع وحجم آب نیز با ۵۰۰میلیون متر مکعب افزایش ۱/۶۰۰میلیارد کتر مکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راه اندازی دوربین‌های پایش آنلاین در جزایر اشک وکبودان، خرید انتقال تجهیزات آب انبار، نصب آبگرمکن خورشیدی در کبودان و انتقال دو گوزن زرد از دشت ناز ساری واحداث ساختمان محیط بانی وایجاد ایستگاه سنجش گرد وغبار در رشکان را از اقداکات اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در سال جاری برشمرد.

آراسته گفت: در۹ماهه سال جاری با ۲۳۷۰ مورد صید غیر مجاز آبزیان و۵۰ تخلف شکار غیر مجاز حیات وحش در استان برخورد شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری ۲۰۵۹ برگ پروانه شکار در آذربایجان غربی صادر شده است افزود: در این مدت ۱۶هزارو ۱۳۳نفر ساعت آموزش همگانی محیط زیست نیز ارائه شده است.

انتهای پیام/پ

برسی میزان سطح آب دریاچه ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیاط وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تامین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری خبر داد.

سعید شهند ۶ اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب رهاسازی‌شده است. 

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی،طالقان،قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تامین خواهد شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها