Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان گفت: ۳۵۲ اثر به دومین جشنواره علامه حلی در قالب مقاله، پایان نامه و تحقیق پایانی ارسال شد که از این تعداد هفت اثر برگزیده و ۱۳ اثر شایسته تقدیر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مهدی مرادخانی امروز 11 دی در آیین اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی اظهار کرد: توسعه مرزهای علوم اسلامی و پاسخگویی به شبهالات و سوالات نو و حل مسایل اسلامی مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی از ماموریت های اصلی حوزه های علمیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان با یادآوری اینکه چنین تربیتی در نظام  آموزشی حافظه محور امکانپذیر نیست، تصریح کرد: این نظام آموزشی تنها ابزاری برای انتقال معلومات است چرا که فراگیران مهارت درک و حل مسایل نوظهور را کسب نخواهند کرد.

 

مرادخانی ادامه داد: افزایش جایگاه تفکر و یادگیری فعال و ایجاد انگیزه و مهارت پژوهش در فراگیران محصول نظام آموزش همراه با پژوهش است که در آن آموزش و پژوهش باهم درآمیخته اند.

 

به گفته وی به همین منظور معاونت مرکز مدیریت حوزه های علمیه دبیرخانه جسنواره علامه حلی را در سال 86 با هدف تقویت روحیه پژوهش در بین طلاب، تقویت نگارش آثار علمی، افزایش رقابت طلاب در عرصه های علمی، زمینه سازی گرایش طلاب به مباحث تخصصی و جهت دهی فعالیت های پژوهشی طلبه ها به سمت نیازهای پژوهشی حوزه را تاسیس کرد که به مرور زمان این جشنواره با توجه به ظرفیت های استانی در استان ها نیز شروع به کار کرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجوز برگزاری اولین جشنواره در سال 95 با توجه به حجم آثار ارسالی استان زنجان از سوی دبیرخانه مرکزی صادر شد، افزود: پس از انجام روال اداری و امضای توافقنامه بین حوزه های علمیه براداران و خواهران آغاز به کار کرد.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه استان زنجان افزود: از سال 96 اولین جشنواره در استان برگزار شد و در دومین جشنواره شاهد رشد کیفی و کمی مقالات هستیم.

 

مرادخانی با اشاره به اینکه 352 اثر به دومین جشنواره علامه حلی در قالب مقاله، پایان نامه و تحقیق پایانی ارسال شد، گفت: از این تعداد 236 اثر از سوی برادران و  116 اثر از سوی خواهران ارسال شده است که از این تعداد 102 اثر به مرحله تفصیلی راه یافت.

 

به گفته وی در مجموع هفت اثر به عنوان مقالات برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا کرد و 13 اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد که از میان آثار برگزیده 2 اثر از بین آثار برادارن و پنج اثر از بین آثار خواهران بود و از میان آثار شایسته تقدیر هم هشت اثر از بین آثار ارسالی برادران و هشت اثر از بین آثار ارسالی خواهران انتخاب شد.

 

در پایان این مراسم لوح های تقدیر برگزیدگان دومین جشنواره علامه حلی با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور و امام جمعه زنجان اهداء گردید.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی حماسه 9 دی 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی فتنه 88 شاهرودی نهم دی آیت الله شاهرودی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی معرفی برگزیدگان جشنواره علامه حلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد

 شامگاه چهارشنبه اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با موضوع «انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری، حماسه حضور» در مرکز لرستان برگزار شد.

این جشنواره رسانه‌ای با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

«رضوان پاک منش» در بخش کلیپ و ویدئو به‌عنوان برگزیده این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور