Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قربانعلی فتحی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار امسال به منظور انجام عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و اقدام های مدیریتی در مراتع استان مرکزی مصوب شد که تا کنون 17 میلیارد ریال معادل 35 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.
وی ادامه داد:اجرای عملیات کپه کاری و مدیریت روان آب ها در سطح 2 هزار و 697 هکتار مراتع استان مرکزی امسال برای این اداره کل تعهد شده که تاکنون این طرح در 2 هزار و 350 هکتار از اراضی مرتعی استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: چهار هزار و 700 هکتار عملیات حفاظت و قرق امسال با اختصاص این اعتبارات در مراتع استان مرکزی انجام شده و 150 عدد تابلو برای جلوگیری از ورود دام به این اراضی تهیه و نصب شده است.
فتحی گفت: 150 هکتار بانکت بندی نیز امسال در راستای اجرای عملیات بیومکانیکی در اراضی مرتعی این استان تعهد شده که تا کنون 120 هکتار معادل 80 درصد این طرح اجرایی شده است.
وی از تولید 300 هزار اصله نهال گیاه آگروپایرون النگاتوم (علف گندمی بلند) برای نخستین بار در کشور و استان مرکزی خبر داد و ادامه داد: 70 هزار اصله نهال این گیاه با هدف تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک در پارک آبخیز گردو شهرستان اراک کشت شده است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کشت نهال گیاه آگروپایرون النگاتوم بیشتر در مناطقی از پارک آبخیز گردو اراک اجرایی شده که عملیات مکانیکی در پایین دست این اراضی انجام شده است.
فتحی، علوفه کاری در 500 هکتار از اراضی دیمزار کم بازده را از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در راستای کاهش فرسایش خاک، کنترل سیلاب و افزایش تولید علوفه عنوان کرد و گفت: کشت یونجه در اراضی مرتعی استان از اسفند ماه امسال آغاز و پیش بینی می شود با اجرای این طرح از هر هکتار از دیمزارهای تحت پوشش طرح حداقل 700 کیلوگرم علوفه برداشت شود.
وی گفت: اجرای طرح های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریتی در اراضی مرتعی استان مرکزی با هدف حفاظت از خاک، مدیریت روان آب ها و جلوگیری از بروز سیلاب انجام می شود.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اصلاح و بهبود ترکیب گیاهی گونه های خوشخوراک برای تامین علوفه مورد نیاز احشام دامداران و افزایش در آمد مرتعداران این عرصه ها را از دیگر اهداف انجام فعالیت های بیولوژیک و بیومکانیکی در اراضی مرتعی استان عنوان کرد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی منابع طبیعی هکتار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان