Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی (فام ۶) امروز سه‌شنبه، ۱۱ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام نظری، مدیرمسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی در مجتمع محراب برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این نشست خبری با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که فرهنگ مسجدی و مسجدمحوری در جامعه ما زنده شود، اظهار کرد: ما باید بتوانیم رونق و شکوه مساجد در تشکیل تمدن اسلامی را نظاره‌گر باشیم و این تنها با فرهنگ سازی و گفتمان سازی محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین راستا انعکاس رویدادها، اتفاقات و موفقیت‌های مسجد باعث می‌شود مطالبه‌گری‌ها نسبت به مسجد بالاتر برود و همین مسئله عمران و ساخت مسجد را به همراه خواهد داشت.
صداقت با اشاره به فراخوان ششمین دوره ایده‌های مسجدی (فام ۶)، گفت: یکی از اتفاقات خوب در مرکز رسیدگی به امور مساجد، تاسیس باشگاه ایده پردازان مسجدی بود. برای اینکه بتوانیم برنامه‌های خوب و مناسبی برای مساجد داشته باشیم، این یک پایگاه و بانک ایده‌ای در این زمینه است.
وی افزود: از سال ۹۲ که اولین قدم‌ها برای اعلام نخستین فراخوان ایده‌های مسجدی برداشته شد، تا به امروز، بانک ایده‌های مسجدی تاسیس و به مروز زمان باشگاه ایده پردازان مسجدی راه‌اندازی شد. از جمله اقدامات خوب این باشگاه امکان طرح ایده‌ها و تجربه‌های مساجد در طول فعالیت آنها و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تجربه‌ها با دیگر مساجد بوده است. ایده‌های خوبی که در برخی مساجد به اجرا درآمده و تجربه شده بودند مطرح و زمینه برای رفع خلا همراهی ایده‌ها با تجربه در مساجد دیگر را فراهم کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: آشنایی و همراهی این دو طیف باعث شد در حال حاضر پایگاهی از تجربه‌ها و ایده‌های مسجدی داشته باشیم و با وجود این پایگاه هر مسجد در سراسر دنیا می‌تواند با مراجعه به این پایگاه ایده‌های خوب را دریافت کند و در تجربه‌های خود به کار ببندد.
وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی خواهیم بود، بیان کرد: امیدواریم با وجود ایده پردازان این پایگاه فعال‌تر از قبل باشد و همچنین با مساجد موفق ارتباط بیشتری برقرار شود.
صداقت با اشاره به برنامه دیگری که از سوی این مرکز در ابتدای سال جاری پیگیری می‌شده، افزود: برای نخستین‌بار رویداد طرح ایده‌های کارآفرینانه و نوآورانه مسجد را در باشگاه ایده پردازان مسجدی رقم زدیم. بر همین اساس، هشت تیم ایده پرداز و استارتاپی در این رویداد شرکت کردند. در حال حاضر تعدادی از این ایده‌ها در مرحله تحقق یافتن و اجرایی شدن هستند.   ایده‌های اجرایی شده مرکز طی 2 سال اخیر
وی با ابراز امیدواری در جهت حمایت از ایده‌هایی که قابلیت رشد دارند، بیان کرد: چند ایده طی دو سال اخیر اجرایی شدند؛ از جمله سایت مسجد کالا بوده که در این سایت کالا‌ها و نیاز‌های مساجد قرار داده شده و مساجد در سراسر دنیا می‌توانند با مراجعه به این پایگاه، اقلام و وسایل مورد نیاز مساجد خود، حتی جوایزی که برای کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها اهدا می‌کنند را با تخفیف و بهره‌مندی از کالای ایرانی خریداری کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین افزود: ایده دیگری که در همین راستا اجرایی شده، طرح مسجد تی‌وی (TV) بوده است که به واسطه این ایده ویدئو‌های مرتبط با مساجد در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد و این قابلیت از این طریق وجود دارد که مساجد تجربه‌ها و ایده‌های خود در زمینه فیلم، کلیپ و ... را در این پایگاه بارگزاری کنند.
در ادامه این نشست خبری، حجت‌الاسلام نظری، مدیرمسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی و دبیر اجرایی فراخوان ایده‌های مسجدی، گفت: باشگاه ایده پردازان مسجدی، اولین و تخصصی‌ترین لژنه فرهنگی در فضای مجازی با محوریت دغدغه رشد مساجد است. ما در عرصه علوم انسانی و حوزه فرهنگ کمتر شاهد وجود بانک ایده بوده‌ایم. به همین ترتیب در حوزه دین و مساجد این غلظت کمتر هم بوده است.
وی با بیان اینکه عمران مسجد تنها به توسعه فیزیکی مسجد محدود نمی‌شود، ادامه داد: باشگاه ایده پردازان مسجدی مرهون وجود این نوع نگاه است. این هم که عنوان بانک به باشگاه تغییر نام یافت به این جهت بود که ارتباط دو سویه بین مساجد و ایده پردازان برقرار شود. این ارتباط در قالب‌های مختلفی می‌تواند شکل بگیرد.
نظری باشگاه ایده پردازان مسجدی را رسانه مساجد دانست و گفت: تا کنون بالغ بر ۲ هزار مطلب و تعداد هزار و ۵۰۰ ایده که طی ۵ دوره فراخوان ایده‌های مسجدی به دست ما رسیده در این باشگاه بارگزاری شده است. تمامی مساجد در سراسر کشور می‌توانند از مساجدی که ایده پردازی در آن‌ها وجود دارد الگو بگیرند و این بستر توسط باشگاه فراهم شده است.   امکان ثبت ایده‌های اجمالی در باشگاه وی افزود: آثار و ایده‌های ارسالی به باشگاه قبل از بارگذاری پالایش می‌شوند و در دسته‌بندی‌های مختلف پس از طی این مرحله در پایگاه قرار داده می‌شوند. البته این به این معنا نیست که ایده‌ها الزاما از مسیر پیموده شده‌ای خبر بدهند، این امکان وجود دارد که ایده پردازان ایده‌های خود را حتی به صورت اجمالی و صرفا طرح یک ایده ثبت کنند.
دبیر اجرایی ششمین دوره فراخوان ایده‌های مسجدی، گفت: فرم‌های ثبت ایده در سایت پایگاه به نشانی masjedidea.ir وجود دارد و از منظر تخصصی، تمام آنچه که یک ایده‌پرداز برای کار خود نیاز دارد در این فرم‌ها آمده است.
به گفته مدیرمسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی از سال ۹۳ تا کنون، پنج فراخوان ایده‌های مسجدی (فام) برگزار شده و این فراخوان‌ها صرفا به قصد برگزاری یک رسم معهود که هر از گاهی اجرایی شود، مانند برخی جشنواره‌های دیگر، نبوده است و اکنون بعد از طی شدن این پنج دوره به یک بلوغ در طرح ایده‌ها رسیده و کتابی هم در این زمینه چاپ شده و می‌تواند در اختیار ایده پردازان و شرکت کنندگان قرار گیرد.
نظری با بیان اینکه دسترسی به باشگاه ایده پردازان مسجدی تنها از طریق سایت نیست، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام رسان‌های داخلی و صفحه اینستاگرام که بالغ بر ۱۰ هزار دنبال کننده دارد، با این باشگاه در ارتباط باشند.   محورهای فراخوان ایده‌های مسجدی (فام)
وی در ادامه با بیان اینکه فراخوان اعلام شده این دوره ملی است و مساجد سراسر کشور امکان شرکت در این فراخوان را دارند، درباره محور‌های این فراخوان اظهار کرد: ایده‌های افراد در قالب محور‌های «مسجد و نهضت قرآنی»، «مسجد برقرار»، «مسجد و مدرسه»، «مسجد و خانواده»، «مسجد و اقتصاد مقاومتی»، «مسجد، کودک و نوجوان»، «مسجد و بانوان»، «مسجد و آسیب‌های اجتماعی» و «مسجد و مشارکت سیاسی» دریافت می‌شود.
مدیرمسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی گفت: افرادی که در قصد شرکت در این فراخوان را دارند باید به چند نکته توجه کنند؛ نخست اینکه توضیحات به صورت شفاف در سایت اعلام شده است. بر این اساس و به طور مثال ذیل هر محور چند پرسش طرح شده تا ذهن مخاطب به محور مربوطه رهنمون شود. البته به طرح چند سوال اکتفا نشده و در هر محور ایده‌های مشابه هم ارائه شده‌اند. نکته دیگر آنکه بخش راهنمای ثبت ایده در سایت برای مخاطبان وجود دارد. همچنین شرکت کنندگان برای ارسال فیلم یا عکس می‌بایست به بخش پیوست ایده در فرم ثبت‌نام مراجعه کنند. اثر فیزیکی از شرکت کنندگان دریافت نمی‌شود.
وی افزود: جوایز این دوره شامل جوایزی است که جنبه مادی و معنوی دارد. کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس جوایز این دوره خواهد بود. همچنین اگر ایده‌ای در سطحی باشد که امکان اجرایی شدن را داشته باشد از سوی مرکز حمایت می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جامعه مسجد فام صداقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد

مصدومیت مهاجم استقلال برطف شد و او مشکلی برای همراهی تیمش در بازی با ذوب آهن ندارد.

طرفداری | آرمان رمضانی مشکلی برای همراهی استقلال ندارد.

آرمان رمضانی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا به دیدار استقلال مقابل تراکتور نرسید اما این بازیکن حالا مشکلی برای همراهی تیمش در دیدارهای آینده ندارد.

رمضانی در تمرین استقلال طی روزهای اخیر شرکت کرد تا مشکل مچ پای وی کلا رفع شده باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی