Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طرح کمک به پایداری روستا مهدها با توجه به اهمیت توسعه آموزش پیش از دبستان در نقاط روستایی استان اجرا شد.

وارثی، جامعه هدف این طرح را کلیه کودکان سه تا 6 ساله روستایی در روستا مهدها عنوان کرد و افزود: در سال جاری جهت پایداری هشت روستا مهد به ازای هر مهد مبلغ 20 میلیون ریال تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سایر طرح های اجرایی در مهدهای کودک استان اضافه کرد: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی نونهالان و کودکان هر ساله سه طرح مهم پیشگیری، با موضوع غربالگری اضطراب و شنوایی کودکان سه تا پنج سال و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6سال در مهدهای کودک انجام می شود.

وارثی ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب با هدف شناسایی، پیشگیری، مداخله به هنگام و موثر اختلالات روانی و ارتقای سلامت روان جامعه با مشارکت مراکز مشاوره اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال نیز پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان است.

وارثی خاطرنشان کرد: کودکانی که در طرح غربالگری اولیه مغفول مانده‌اند یا دچار عفونت‌های شنوایی پس از طرح اولیه شده‌اند در طرح کودکان سه تا پنج سال غربالگری می ‌شوند.

وی همچنین با اشاره به طرح یک وعده غذای گرم ویژه مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهری، گفت: این طرح از سال 86 هرساله با همکاری مرکز بهداشت شهرستان ها از روز جهانی کودک به مدت 120 روز اجرا می شود.

وارثی، بهبود وضع تغذیه کودکان سه تا 6 ساله خانواده های نیازمند در مناطق محروم و روستایی، تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان از طریق ارایه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروه های غذایی مناسب را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: در سال جاری هزار و 248 کودک در مناطق روستایی و حاشیه شهری از این طرح استفاده می کنند و به ازای هر کودک مبلغ 22 هزار ریال به مهد کودک برای اجرای طرح تخصیص داده می شود.

وی در ادامه از اجرای طرح تامین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین در آمدی جامعه خبر داد و گفت: دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از کودکان کم برخوردار از خدمات مهدهای کودک، طرح پیشبرد منافع عالیه با رویکرد حمایت یکپارچه از مهدهای کودک را در قالب پرداخت بخشی از شهریه مهدکودک ها پیشنهاد داد.

وارثی اذعان کرد: این طرح در صورت تامین اعتبار برای 400 کودک پذیرش شده در مهدکودک ها تا 400 هزار ریال شهریه برای هر کودک به مدت 10 ماه قابل اجرا است.

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: طرح ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم، آسیب خیز و سکونت گاه های غیر رسمی نیز از دیگر طرح های بهزیستی در این حوزه است که با هدف ارتقای غنای محیط فرهنگی و اجتماعی کودکان و بهره وری آنان از فرایند یاددهی و یادگیری از طریق ایجاد و گسترش مهدهای کودک اجرا می شود.

وی افزود: در سال جاری برای ایجاد و پایداری پنج مهد حاشیه ای مبلغ 80 میلیون ریال به هر مهد تخصیص داده می شود.

در حال حاضر 116 مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در قزوین فعالیت می کنند و تعداد کودکان پذیرش شده در سال جاری پنج هزار و 861 نفر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی تغذیه خانواده فرهنگی و اجتماعی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟

کودکان فرانسوی به خوش رفتار بودن مشهورند. آن ها به ندرت کج خلقی و جیغ و داد می کنند، بد غذا نیستند و به همسایه ها مؤدبانه سلام می کنند.

اما آن راز سرّی چیست که والدین فرانسوی با آن چنین فرزندانی تربیت می کنند؟

نخستین سال زندگی کودک

به گزارش روزیاتو، در فرانسه تازه مادرها بعد از ۱۰ هفته مرخصی زایمان به سر کار بازمی گردند. اگر مدت بیشتری در خانه بمانند، ممکن است هزینه ی بیشتری متحمل شوند. بر اساس قوانین فرانسه، مادران می توانند بیشتر از ۱۰ هفته مرخصی زایمان داشته باشند و کماکان شغل خود را هم داشته باشند.

با این حال، دراینصورت مرخصی بعد از ۱۰ هفته بدون حقوق خواهد بود. بعد از دوران مرخصی زایمان، کودک به یک مهدکودک سپرده می شود. کودکان فرانسوی از سن کم با افراد جدید آشنا می شوند، امری که به آن ها کمک می کند بعدها در زندگی سریع تر سازگار شوند و استقلال بیشتری داشته باشند.

کودکان فرانسوی در تخت خود می خوابند

والدین فرانسوی به کودک خود یاد می دهند که در تخت خودش و حتی در اتاق خوابی جداگانه بخوابد. اگر کودک در نیمه های شب از خواب بیدار شود و شروع به گریه کردن کند، پدر و مادر معمولاً چند لحظه ای صبر می کنند تا مطمئن شوند که واقعاً نیازی به حضور آن ها در کنار کودک شان هست یا نه. با این شیوه، کودک رفته رفته به تنها خوابیدن عادت می کند.

آزادی عمل جایگاه مهمی دارد

والدین فرانسوی تا جایی که کودک توان مدیریت امور خود را داشته باشد به او آزادی عمل می دهند. در فرانسه به ندرت می توانید پدر و مادری را در زمین بازی مشغول بازی کردن با کودک خود ببینید. والدین در دعواهای میان کودکان مداخله نمی کنند و اجازه می دهند که آن ها خودشان این موقعیت را رفع و رجوع کنند.

پدر و مادرهای فرانسوی میان شیطنت های معصومانه و بدرفتاری واقعی تمایز قائل می شوند. تنها بدرفتاری است که با تنبیه مواجه می شود تا کودک بتواند فرق این دو را متوجه شود.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نوه داری نمی کنند

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در تربیت نوه ها نقش حمایتی دارند. دورهمی های خانوادگی معمولاً در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مناسبتی برگزار می شود. پدربزرگ ها و مادربزرگ های فرانسوی را بیشتر مشغول نوشیدن قهوه در کافه می توان دید تا درگیر مراقبت مداوم از نوه های خود.

چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد

غذا یکی از بخش های اساسی زندگی فرانسوی ها است و وقت ناهار در این کشور می تواند ۲ ساعت به طول انجامد. فرانسوی ها قویاً معتقدند که اعضای خانواده باید دست کم یک وعده در روز را در کنار هم بخورند.

والدین و کودکان از یک غذای یکسان می خورند چون در فرانسه چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد. پدر و مادرها کودک خود را مجبور به خوردن چیزی که دوست ندارد نمی کنند، اما به آن ها اصرار می کنند که غذا را دست کم بچشند و امتحان کنند.

خوش رفتاری اهمیت زیادی دارد

خوش رفتار بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و کودکان فرانسوی این را خوب می دانند. آن ها به مهمان ها و همسایه سلام می کنند، در صف بی قراری نمی کنند و در اتوبوس صندلی خود را به سالمندان می دهند. آن ها از سن کم این ۴ جمله ی مؤدبانه را یاد می گیرند: ممنونم، روز بخیر، خواهش می کنم و خداحافظ.

تکنیک آموزش در خانه

والدین فرانسوی معتقدند که کودکی دوران فوق العاده ای است که کودک در آن یاد می گیرد که خیالبافی کند، دنیا را کشف کند و مؤدب و مسئولیت پذیر باشد. به همین دلیل پدر و مادرهای فرانسوی عجله ای برای آموزش خواندن و شمارش به کودک خود ندارند.

تعطیلات آخر هفته روز خانواده است

به عقیده ی فرانسوی ها تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای رفتن به پیک نیک در پارک، درست کردن کباب یا دوچرخه سواری به همراه خانواده است. آن ها اهمیت زیادی برای فعالیت های خانوادگی تعطیلات آخر هفته قائل هستند و از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند.

کودکان فرانسوی پول توجیبی می گیرند

کودکان فرانسوی معمولاً هنگام رفتن به فروشگاه به همراه والدین خود بی قراری نمی کنند و وقتی پدر و مادر با درخواست آن ها برا خرید چیزی مخالفت می کنند، جیغ و داد به راه نمی اندازند. آن ها از ۷ سالگی پول توجیبی می گیرند و اجازه دارند که آن را هر طور که مایل اند خرج کنند. مبلغ این پول توجیبی ماهانه معمولاً بر اساس سن کودک تعیین می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی