Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی با اشاره به فراخوان ایده های مسجدی، گفت: دریافت ایده های مسجدی اقدام مبارکی در جهت آماده سازی عمران و آبادانی مساجد است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،«حجت الاسلام حسین نظری» در نشست خبری ششمین فراخوان ایده های مسجدی(فام۶) در رابطه با فعالیت باشگاه ایده پردازان مسجدی گفت: این باشگاه در فضای مجازی کار فرهنگی با محوریت و آبادانی مساجد را مدنظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی اظهار کرد: فعالیت در عرصه فرهنگ در فضای مجازی قدمت زیادی ندارد و به همین میزان نسبت به حوزه دین بویژه مسجد کمتر است و راه اندازی این باشگاه برای دریافت ایده ها اقدام مبارکی برای آماده سازی عمران و آبادانی مساجد است زیرا که عمران و آبادانی مساجد فقط به محیط فیزیکی مساجد نیست هر حرکتی  می‌تواند مسجد را به رشد و تعالی برساند.

 

 مدیر سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی اظهار کرد: ابتدا ایده ها تنها در بانک فقط ذخیره ایده بود، اما اکنون فعالان حوزه مساجد می‌تواند در قالب متن، تصویر و فیلم از این باشگاه ایده‌هایی را دریافت کنند و مساجد می توانند اقداماتشان را در این باشگاه ثبت و از ایده‌ها و تجربیات دیگران استفاده کند و یا مطالب خود را در قالب متن تصویر یا فیلم برای سایرین عرضه کنند.

 

 نظری با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار ایده و کلیپ در این سایت بارگذاری شده است، گفت: افرادی که ایده پرداز هستند و یا تجربه‌ای در عرصه فعالیتهای مسجدی دارند، می‌تواند فرم‌هایی که در سایت بارگذاری شده را انتخاب کنند و براساس آن ایده‌ها ونظرات خود را ثبت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در فراخوان ششم به دنبال این نبودیم که افراد در یک مقطع زمانی فقط به موضوع مسجد بپردازند، اظهار کرد: در فراخوان ششم تلاش ما در این راستا بود که نیازهای روزانه مساجد نیز مورد توجه قرار گیرد. در فاز ۴ و ۵ (فراخوان ایده‌های مسجدی) فقط به موضوع غدیر و رمضان پرداخته  و کتابی با عنوان «شال سبز» برای مخاطبان منتشر شد، ولی در فراخوان ششم در صدد این هستیم که به صورت روزانه افراد بتواند از این باشگاه ایده بگیرند

 

نظری گفت: به عنوان مثال مسجدی که می‌خواهد در برگزاری جشن تکلیف، یادواره شهدا، حضور جوانان در مساجد برنامه‌ای داشته باشد، می‌تواند از صاحبان فکر و اندیشه که در این سایت مطلب و یا ایده‌ای داده‌اند کمک دریافت کنند. همچنین این باشگاه از طریق سایت، پیام رسان‌های داخلی و اینستاگرام قابل مشاهده است.

 

مدیر مسئول باشگاه ایده پردازان به محورهای نه گانه فراخوان ششم ایده های مسجدی اشاره کرد گفت: مسجد ونهضت قرآنی (برخاسته از کارکرد عبادی و معرفتی مساجد)، مسجد برقرار، مسجد و مدرسه (کارکرد تربیتی مسجد)، مسجد و خانواده، مسجد واقتصاد مقاومتی، مسجد و کودک و نوجوان، مسجد و بانوان، مسجد و آسیب‌های اجتماعی، مسجد و مشارکت سیاسی از جمله این محورها است.

 

وی به جوایز این جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: در این زمینه جوایز معنوی همچون کمک هزینه عتبات عالیات ومشهد مقدس در نظر گرفته‌ شده است همچنین اگر ایده‌ای در خور باشد، مورد حمایت مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار می‌گیرد.

 

مدیر مسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی اظهار کرد: سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی  masjedidea.ir  برای علاقمندان این حوزه قابل دسترسی است.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آیت الله هاشمی شاهرودی حماسه 9 دی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی 9 دی شاهرودی تشییع گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت آذربایجان غربی فام مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی ظهر پنجشنبه در در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه اکثر کشورهای دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبرین و جنایتکاران عالم مقابله کنند، گفت: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ دائم به شکست‌ها اعتراف کرده است، گفت: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیفمان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، گفت: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را پذیرفتند و امروز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند امروز نبودند و این اقدامات در غزه توسط جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد.

سردار فدوی تصریح کرد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق گفت: با وجود اینکه امپراتوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است و اگر غرب بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بزرگ‌تر علیه آن‌ها خواهیم داشت.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، گفت: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و درواقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهنمان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، ولی شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت درراه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیر معصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

سردار فدوی اظهار داشت: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یادشده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت خود را شفاعت کند.

وی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هرلحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

سردار فدوی بیان داشت: اکنون ما شاهد عزت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.

کد خبر 6095014

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • خبر تلخ برای فیلم بازها؛ وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد