Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ دو شرکت آمریکایی "کارگیل" (Cargill) و "بانج" (Bunge) و نیز شرکت سنگاپوری "اولام" (OLAM) به دلیل تحریم‌های آمریکا از امضای قرارداد جدید برای صادرات گندم، ذرت، شکر خام و دیگر اقلام مواد غذایی به ایران امتناع می‌کنند، زیرا بانک‌های غربی از بیم مجازات آمریکا، مبادلات پولی با ایران را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مقامات ایالات متحده آمریکا مدعی هستند که تحریم‌های این کشور شامل مواد غذایی و دارو و اقلام پزشکی و کشاورزی نمی‌شود، اما مقامات اروپایی تا کنون بارها هشدار داده‌اند که به دلیل عدم انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران از سوی بانک‌های بزرگ بین المللی و حتی بانک‌های متوسط، ممکن است در واردات غذا و دارو به ایران اختلال‌های جدی ایجاد شود.


همچنین در این گزارش آمده که در این دور از تحریم‌های آمریکا بر خلاف دور پیشین حتی بسیاری از بانک‌های کوچکتری که با ایران مراوده داشتند نیز هرگونه معامله با ایران را متوقف کرده‌اند.

 

گفتنی است، دولت یازدهم ایران در سالهای اخیر با آمریکا مذاکره کرده و معاهده برجام را با هدف برداشته شدن تحریم‌های ایران به امضاء رساند اما این معاهده پس از روی کار آمدن ترامپ نقض شد و تحریم‌های ظالمانه آمریکا که به خاطر ترس از قدرت منطقه‌ای ایران بر این کشور تحمیل شده بود بازگشت. در مقابل دولت آمریکا به دروغ اعلام کرد این تحریم‌ها مردم را هدف قرار نداده است و شامل مواد غذایی و دارو نمی‌باشد اما در عمل نقل و انتقال پول برای خرید دارو و مواد غذایی را مسدود کرد.

 

گفتنی است، رهبر انقلاب بارها تأکید داشته‌اند که راه حل رهایی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن تکیه بر توان داخلی و برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی (اقتصادی که از تحریم‌ها آسیب نبیند) می‌باشد. زمانی که دشمن ببیند تحریم‌هایش هیچ تأثیری بر ایران ندارد به ناچار تحریم‌ها را کنار خواهد گذاشت.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: غذا تحریم اقتصاد مقاومتی آمریکا رهبر انقلاب دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، این پروژه با عنوان "کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تامین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار" مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تامین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است. حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

بر اساس این گزارش، از تاثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی موثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشور‌هایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟