Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:32:56 GMT

اجرای 22 قطعه موسیقی از یک «پازل»

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۲۰۶۱

اجرای 22 قطعه موسیقی از یک «پازل»

تهران- ایرنا- کنسرت گروه «پازل‌بند» با اجرای 22 قطعه در مرکز همایش‌های برج میلاد در دو نوبت برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، کنسرت گروه «پازل‌بند» که شامگاه گذشته به همت موسسه «آوازی نو» اجرا شد، جلوه‌های ویژه تصویری و نورپردازی خاصی داشت که قابلیت تغییر در زمان‌های مختلف را با توجه به سازه‌های روی صحنه ایجاد می‌کرد، فضای صحنه در هر قطعه با توجه به فضا و محتوای اثر، تغییر و تصاویر و شکل‌هایی دیدنی را ایجاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوازندگان این ارکستر در ابتدای برنامه همزمان با پخش برخی قطعات معروف «پازل بند» به صورت ترکیبی روی صحنه حاضر شدند.
«دلارام»، «دلداده»، «معشوق»، «کار دادی دستم» و «صاف و ساده» آثاری بودند که در ابتدای این کنسرت به اجرا درآمدند. قطعه‌ «هستی» را نه فقط خوانندگانِ «پازل» که تقریبا همه‌ جمعیت سالن با هم خواندند، «به سرم زده» با نورپردازیِ آبی‌رنگی، مخاطبان را برای دقایقی به آرامش دعوت کرد.
«مغرور و عاشق»، «جاده»، «یکی تو قلبمه»، «به شرطی که»، «داستان»، «دمتم گرم»، «یه صدا»، «محشر»، «چشمات آسمونه»، «نگم برات» و «بی تاب» قطعه‌هایی بودند که در ادامه‌ کنسرت اجرا شدند.
همچنین «اخرش رسید»، «گریه چیه» و «خاطره بچگی» از آثار جدیدی بود که پازل‌بند در کنسرتش برای نخستین بار آنها را اجرا کرد، نوازندگان سازهای ویلنس و ساکسیفون نیز به عنوان نوازنده مهمان در اجرای شب گذشته حضور داشتند.
گروه «پازل» به خوانندگی «علی رهبری» در هر سانس 22 قطعه برای مخاطبانش اجرا کرد که در نوع خود کم‌نظیر است. همچنین قطعه‌ «مغرور عاشق» با درخواست مخاطبان برای دومین بار و به عنوان آخرین قطعه‌ کنسرت اجرا شد، تنظیم قطعه‌های این کنسرت برعهده‌ آرین بهاری بود.
فراهنگ**9494** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنسرت پاپ پازل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، رقص‌هایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقص‌ها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه‌صنم و... که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.

او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، بر اساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنری که لاکچری شده!
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران