Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر امروز در نشست بررسی عملکرد پیام‌رسان‌های بومی و نقش نهادهای ذیربط در تقویت یا تضعیف آن، عملکرد شورای عالی فضای مجازی را مطلوب عنوان نکرد و گفت: روند طی شده از فعالیت مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی که قرار بود به عنوان قرارگاه حوزه فضای مجازی با ظرفیت بالایی فعالیت کند نشان می دهد که به دلیل مدیریت ناصحیح در شورا، این اهداف محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون شاهد هستیم که شورای عالی فضای مجازی به جای شورای سیاستگذاری به یک شورای مشورتی تبدیل شده است و نتوانسته خواسته های نظام را در قالب اهداف مدنظر برآورده کند، به همین دلیل ما در مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کردیم.

پژمانفر با بیان اینکه در سال های قبل خیلی فرصت از دست داده و باید آن را جبران کنیم، افزود: ما امروز در کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود کردیم تا بتوانیم در کنار کمیسیون های دیگر، کمیسیون فضای مجازی نیز داشته باشیم اما باز هم با فشارهای بیرون از جمله فشارهایی که از سوی وزارت ارتباطات وجود داشت نتوانستیم این موضوع را در قالب کمیسیون مستقل پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ابعاد و ظرفیت پرداختن به فضای مجازی توافق کردیم که این موضوع در قالب کمیته و در ذیل کمیسیون فرهنگی ادامه یابد. هم اکنون نیز بحث صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را به عنوان یک طرح در دست پیگیری داریم و چون امروز این صیانت تحقق پیدا نکرده، طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی را در دستور کار قرار دادیم.

پژمانفر گفت: در این زمینه برخی جنجال ایجاد کرده اند و شواهد نشان می دهد که در نابسامانی، تأخیر، تعلل و بی ثباتی در فضای مجازی اصرار جدی وجود دارد.

رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی افزود: شواهد نشان می دهد که در این حوزه بسیاری از اقدامات با تأخیر انجام می شود و نتیجه آن نیز مشکلات پیش آمده را به همراه دارد.

وی گفت: طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی امروز آخرین بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی مجلس می گذراند و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

پژمانفر ادامه داد: در همین حال موضوع فرصت و تهدید فضای مجازی در حوزه کودکان را به عنوان یک بسته قانونی تنظیم کرده ایم که به زودی آن را ارائه می دهیم. در این زمینه معتقدیم که مجلس باید ورود پیدا می کرد.

وی گفت: اگر شورای عالی فضای مجازی به درستی سیاستگذاری می کرد، مجلس در این زمینه وارد نمی شد.

وی مشکل فعلی در بحث فضای مجازی را مربوط به اراده مسئولان عنوان کرد و گفت: هم اکنون تراز وزارتخانه ها مشخص نیست، برای مثال تراز وزارتخانه ای مانند وزارت ارتباطات، وزیری است که آرمانش اضافه کردن کاربر به توئیتر است و زمانی که هر فردی به توئیتر می پیوندد برای آن جشن مفصل می گیرد. این تراز نمی تواند فضای مجازی کشور را مدیریت کند و ورودش به عرصه های مختلف غلط است.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که وزارت ارتباطات در حوزه ارشاد و محتوای فضای مجازی نیز به صورت غیرقانونی ورود کرده است. این موضوع اشتباه است و مرکز ملی فضای مجازی باید در این زمینه ورود کند.

کد خبر 4501555 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی نصرالله پژمانفر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد