Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تهدید اخیر مدیر برنامه جهانی غذا، از اقدام این نهاد در خرید مواد غذایی فاسد برای ملت یمن پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، به ادعای مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا درباره توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق مختلف این کشور، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمال تعجب اظهارات مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا را که به توقف تأمین مواد غذایی برای شمار زیادی از افراد نیازمند به این کمک؛ به بهانه دستکاری در فهرست دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی تهدید کرده بود، مطالعه کردیم.

بیشتر بخوانید:

عربستان در حسرت الحدیده ماند روایت روزنامه آمریکایی از استخدام «مزدور» برای جنگ یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه با ابراز نارضایتی شدید از این اظهارات گفت که این مسئله با رویکردهای برنامه جهانی غذا همخوانی ندارد و به منزله تلاش برای رهایی از زیر بار مسئولیت در قبال قطحی و گرسنگی در یمن است.

وی افزود: این نهاد به طور رسمی دولت یا طرف‌های مسئول را مورد خطاب قرار نداده است و به جای اینکه این اظهار نظر با ادله و مدارک معتبر ثابت شود، صرفاً در حد اتهام زنی است که با ساده‌ترین اصول اتهام‌زنی هم در تضاد است. انتشار این اظهارات در رسانه‌ها نیز بیانگر انحراف زیاد در عملکرد این نهاد سازمان مللی است.

الحوثی تاکید کرد که دولت یمن این حق را دارد که برنامه جهانی غذا را برای این ادعاها، به پای میز محاکمه بکشاند.

وی در ادامه گفت که برنامه جهانی غذا مسئول هدر دادن مبلغ بالایی پول برای خرید میزان زیادی غذای فاسد است، که قرار بود وارد یمن شود اما جمهوری یمن با وارد شدن این مواد، مخالفت کرد زیرا این مواد برای مصارف انسانی مناسب نبود و مدارک مربوط به این مسئله نیز موجود است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه از برنامه جهانی غذا و سایر سازمان‌های امدادرسان جهانی خواست تا دلیل عدم وارد شدن حتی یک کشتی در سال ۲۰۱۸ به یمن برای اهداف درمانی با وجود شیوع وبا و بیماری‌های مسری و ضرورت امدادرسانی به بیماران کلیوی و زخمی‌ها را تبیین کنند.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، پیشتر در سخنانی، انصارالله یمن را متهم کرد که در فهرست دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی دستکاری کرده است. وی تهدید کرد در صورت متوقف نشدن این رویه مجبور خواهد شد همکاری با انصارالله را قطع کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 محمد علی الحوثی مواد غذایی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • مدیر ورزشی بایرلورکوزن: گرانیت ژاکا موثرترین خرید ما بود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد