Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات گفت: طبق ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش اثر تحریم‌ها در بخش اینترنت با چند کشور از جمله ترکیه توافقاتی کردیم و مذاکراتی نیز با دیگر کشورهای همسایه از جمله عراق و روسیه در دستور کار است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افتتاح هسته شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت:‌ در راستای دستور مرکز ملی فضای مجازی تمامی دستگاه‌های آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات حذف شده و مسیریاب‌ها و سوییچ‌های سیسکو از هسته شبکه ملی اطلاعات جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز اعلام می‌کنیم که در کل شبکه ملی اطلاعات از هیچ محصول آمریکایی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از همه خواهش می‌کنم مطالبات سیاسی خود را در شبکه ملی اطلاعات وارد نکنند همچنان که فیلترینگ ارتباطی با شبکه ملی اطلاعات ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت:‌ بنابر ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی درباره کاهش اثر تحریم‌ها در حوزه اینترنت با چند کشور توافقاتی انجام داده‌ایم و با چند کشور دیگر نیز مذاکراتی را در زمینه پیرینگ شبکه در دستور کار است.

وی افزود: در یک سال گذشته پیرینگ با کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است؛ با ترکیه، آذربایجان و عمان توافقاتی داشتیم که ارتباطات به جای انتقال به کشورهای اروپایی به صورت منطقه ای مبادله شود و با کشورهای روسیه، عراق، پاکستان و امارات نیز در حال مذاکره برای توافق هستیم.

جهرمی افزود: همچنین توافقی چهارجانبه در منطقه شامل کشورهای ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان منعقد شده که از کسب و کارهای نوپا در بازارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر حمایت می‌کند تا بازار کسب و کارهای خطر پذیر در منطقه رشد کند.

وی همچنین با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در حمایت از پیام‌رسان‌های بومی گفت:‌ وزارت ارتباطات مسئولیت‌های برای حمایت از پیام‌رسان‌ها بر عهده داشته و از آنها حمایت کرده، اما برخی دستگاه‌های مدعی وظایف خود را انجام نداده‌اند و صرفا مدعی کم کاری وزارت ارتباطات هستند.

وی با اشاره به اقدامات یک‌ساله توسعه شبکه ملی اطلاعات، اعلام کرد: با افتتاح امروز ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۶/۸ ترابیت به ۱۸ ترابیت بر ثانیه رسیده و تاخیر بین استانی از ۴۱ میلی ثانیه به ۳۶ میلی ثانیه کاهش پیدا می کند. 

جهرمی گفت: افزایش قابلیت ارائه سرویس از ۳ ترابیت بر ثانیه به بیش از ۸ ترابیت بر ثانیه، افزایش نقاط ارائه خدمات به مشتریان از ۹۰ نقطه به ۱۰۵ نقطه، تمرکز زدایی و توجه به ملاحظات پدافند غیر عامل در طراحی شبکه، پایداری و اطمینان شبکه، طراحی و راه اندازی سیستم مدیریت و مونیتورینگ یکپارچه از قابلیت های دیگر انجام این پروژه در شبکه ملی اطلاعات است.

در مراسم امروز همچنین از بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای خدمات ابری، میزبانی و CDN (مراکز توزیع ترافیک) نیز رونمایی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اینترنت تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحد‌های مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژۀ فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژۀ فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کار‌ها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیرو‌ها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدید‌های میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد