Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متأسفانه این استعفا به دلیل عدم همیاری و همکاری برخی از ارکان دولت با وزیر بهداشت بوده که شرایط تحقق تعهدات وزارت بهداشت در قبال مردم را سخت کرده است.

عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر فقط بودجه سه میلیون بیمه شده از 10 میلیون نفر به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: ولی با وجود این تعهد 10 میلیون نفری دولت، پرداخت بودجه به وزارت بهداشت بسیار محدود بوده و در حد تعهدات دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم همیاری و همکاری بخشی از ارکان دولت با وزیر بهداشت، معتقد است که عدم پرداخت سهم وزارت بهداشت از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و عدم تخصیص اعتبارات مصوب وزیر بهداشت را ناچار به استعفا کرد.


وی ادامه داد: همچنین مقرر بود 10 درصد از درآمد طرح هدفمندی یارانه‌‎ها به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند که رقمی معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شد و وزارت بهداشت بر همین اساس برنامه‌‎ریزی داشت ولی این عدد هم به وزارتخانه تخصیص پیدا نکرد و در چنین شرایطی دولت در مضیقه است.

عزیزی یادآور شد: وزارت بهداشت به دلیل همین کمبود بودجه از سال 94 نتوانسته پاداش پایان خدمت بازنشسته‎های دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کند و به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و جامعه پزشکی بدهکار است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی وقتی خرده فرمایشات زیادی از سوی رأس دولت نیز مطرح می‌‎شود، چطور می‌‎توان به این حجم از نیازها و تعهدات پاسخ گفت.


بودجه‌های قلیل وزارت بهداشت هم تخصیص پیدا نمی‌کند



وی ادامه داد: افزون بر اینکه بودجه‌ قلیل و ناچیزی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته می‎شود، همان بودجه نیز تخصیص پیدا نمی‌کند و همه این مسائل باعث می‎شود تا یک وزیر استعفا دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استعفای وزیر بهداشت قطعا به اجرای طرح تحول سلامت در این مقطع زمانی ضربه خواهد زد، این استعفا را در شرایط فعلی به مصلحت کشور نداست./خانه ملت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که استعفا نخواهد داد و در سمت خود باقی خواهد ماند.

نخست وزیر ۵۲ ساله اسپانیا روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که در حال بررسی استعفای خود است.

بر اساس اعلام این رسانه، پدرو سانچز شکایت مربوط به فساد علیه همسرش «بگونا گومز» را دلیل آن عنوان کرده بود.

سانچز سپس تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرد.

او همچنین اشاره کرده بود که می خواهد در مورد این فکر کند که «آیا باقی‌ ماندن در سمت ریاست دولت با توجه به باتلاقی که راست‌گرایان و راست‌گرایان افراطی در آن فعالیت سیاسی دارند، ارزشش را دارد یا نه؟»

سانچز حال گفت: من تصمیم گرفته ام در صورت امکان، کارم را با قدرت بیشتر در ریاست دولت ادامه دهم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اشاره کرد که تظاهرات اخیر در آخر هفته گذشته (به وقت محلی) در مادرید و برخی شهرهای دیگر این کشور به منظور ابراز همبستگی با شخص او، سبب بازنگری مشترک وی و همسرش در مورد استعفای احتمالی شده است.

کد خبر 6092533

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد