Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:01:57 GMT

مجمع جهانی اهل بیت به دنبال شیعه‌سازی مردم نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۳۲۰۱

مجمع جهانی اهل بیت به دنبال شیعه‌سازی مردم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» با موضوع (ویژه سالروز تاسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جامعه جهانی شیعه و ظرفیت‌های فرهنگی و سیاسی آن و مهم‌ترین مسائل و چالش‌های پیشرو) با حضور آیت‌ا... محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) روانه آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو شد. 

آیت‌الله محمدحسن اختری در ابتدای این برنامه گفت: مجمع بر اساس سیاست‌های که مورد توجه قرار گرفته، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از سیاست‌های مورد توجه قرار گرفته؛ شمولیت و ارتباط جامع با کشورهای مختلف (پیروان اهل‌بیت، غیرپیروان اهل بیت، مسلمانان و غیرمسلمانان) است، از طرفی سیاست دیگری که مورد توجه است، مساله وحدت و همگرایی در قالب امت واحده اسلامی است که در اهداف مجمع مورد توجه ویژه قرار گرفته است و سیاست مجمع برای توسعه و تعمیق وحدت میان امت اسلامی و همچنین همگرایی میان مسلمانان مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف دیگر، ساماندهی و سازماندهی به پیروان اهل‌بیت در کشورهای مختلف است و هدف دیگر رشد و بالندگی فکری و فرهنگی پیروان اهل‌بیت در کشورهای مختلف است و همچنین آگاهی‌بخشی به پیروان اهل‌بیت و دیگر مسلمانان در جهان از معارف اهل‌بیت است که یکی از این اهداف بزرگ آشناسازی که مبتنی بر تبیین و تشریح و بیان معارف اسلامی مبتنی بر قرآن و احادیث شریف پیامبر بزرگ اسلام و ائمه اطهار است که بیان، تشریح، تبیین و نشر معارف اسلام، اهل‌بیت و قرآن نیاز به زمینه‌هایی دارد که کار انجام بگیرد و آن کانون علمی و معارفی یکی از کانون‌هایی است که برای اهداف در نظر گرفته شده جزء لوازم اولیه است، زیرا به آن دلیل که پیروان اهل‌بیت در کشورهای مختلف حضور دارند، نیاز به رشد، فرهنگ‌سازی و معرفت پیدا کردن بهتر از اسلام و قرآن دارند، چه بسا بسیاری از کسانی که در طول این مدت مسلمان شدند یا به مکتب اهل‌بیت گرویدند مصادف با بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که در تخمین ما بیش از ۵۰۰ میلیون نفر مسلمانانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دین اسلام شدند.  

دبیرکل مجمع اهل‌بیت ادامه داد: در میان آنها نیز بیش از ۱۰۰ میلیون نفر به پیروان اهل‌بیت نیز افزوده شده که البته در اوایل انقلاب، تخمینی که از تعداد مسلمانان زده می‌شد، یک میلیارد و دویست میلیون نفر بود و در حال حاضر آمار تقریبی یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر اعلام شده است. لذا این جمعیت نیاز به آشنایی بیشتر، بهتر و عمیق‌تر و اطلاعات دقیق‌تر دارند به ویژه که این پیروان از کشورهای مختلف هستند. برای همین یکی از وظایف و ماموریت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت تبیین و تشریح معارف اسلام، قرآن و اهل‌بیت به زبان‌های مختلف برای کشورهای دیگر است. لذا مساله کانون تولید علمی و محتوای علمی از مکتب اهل‌بیت بسیار ضروری است.

آیت‌الله محمدحسن اختری بیان کرد: خوشبختانه آینده پیش روی اسلام، آینده روشنی است، زیرا اسلام و همچنین مکتب اهل‌بیت در حال رشد و توسعه است، به طوری که امروز در دنیا اقبال بسیار خوبی نسبت به اسلام و مکتب اهل‌بیت وجود دارد، به طوری که بسیاری از پیشرفت‌های کشور ما از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به وجود آمده است، واقعا جهان را خیره کرده که این ملت چگونه توانسته با این همه فشارهای خارجی، تحریم‌ها، مشکلات، جنگ‌ها، توطئه‌ها و درگیری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و فنی پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر گاهی برخی از علمای اهل‌سنت و سیاستمداران آنها در کشورهای مختلف به ما ایراد می‌گیرند که شما مردم را شیعه می‌کنید. در پاسخ به این اعتراض‌ها باید بگویم در واقع ما به دنبال شیعه‌سازی مردم نیستیم. اگرچه بسیار دوست داریم خیلی از افرادی که مسلمان نیستند، به اسلام روی بیاورند و پیرو اهل‌بیت بشوند اما دنبال شیعه‌سازی مردم نیستیم، بلکه در پی معرفی درست و کامل مکتب اهل‌بیت هستیم. کسانی که دوست دارند این مکتب را انتخاب کنند، با مفاهیم و مبنای اسلام آشنا می‌کنیم. چنانکه بسیاری در جهان برایشان سوال پیش آمده که دین اسلام، چگونه دینی است؟ مکتب اهل‌بیت و شیعه چیست که این همه توانسته رشد پیدا کند. به طوری که در لبنان مسلمانان توانستند در مقابل نیروهای اشغالگر بایستند و آنها را مفتضحانه شکست بدهند. لذا ما به دنبال این نیستم که به مردم جهان بگوییم بیایید شیعه شوید، بلکه خود مردم دنیا امروز به اسلام توجه خاصی دارند.                   

کد خبر 4501636 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو شیعه مجمع جهانی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در آیین هشتمین جشنواره طنز پهلو به مناسبت گرامیداشت زنده یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: گیلان استان مفاخرخیز و مستعدپرور است و این مهم را می توان در بخش های مختلف جست و جو کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد سبب اصلاح امور می شود، گفت: نقد منصفانه از دستگاه ها و مسوولان در جامعه بسیار موثر است.

عباسی با انتقاد از برخی نقدهای غیرواقع و غیرمنصفانه از سوی برخی رسانه ها بیان کرد: انعکاس مشکلات و مسائل در قالب ها و چارچوب های خاص منجر به اصلاح می شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش نظارتی در جامعه ایفا می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای منصفانه تلخ و گزنده نیست، گفت: الگوپذیری رسانه ها در نقدپردازی از کیومرث صابری فومنی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اثرگذاری طنز گل آقا در لایه های مختلف بیان کرد: طنز گل آقای استاد صابری فومنی در چارچوب خاص و مرزهای اخلاقی حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز تشنه نقدپردازی گل آقایی است، افزود: مکتب گل آقا باید در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تزریق امید در جامعه بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در قالب های طنز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 6093425

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند