Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه آسیب‌های احتمالی تالاب میقان باید پیش‌بینی و رصد می‌شود گفت: استان مرکزی به سبب وضعیت صنعتی باید در مقابل تهدیدات زیستی مصون‌سازی شود. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بر ضرورت ارتقای آمادگی در جامعه اظهار داشت:دشمن به طور مداوم به دنبال دشمنی، تهدید و آسیب به کشور است بنابراین باید در جهت پیشگیری از این اقدامات خصمانه دشمنان پیش‌بینی و اقدام لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله زیستی از جمله تهدیدات دشمنان به شمار می‌رود که برای مقابله و پیشگیری از این موضوع نیازمند اقدامات دقیق و سنجیده شدن است تا بتوان شرایط را در اختیار داشته باشیم.

استاندار مرکزی کرد: به طور قطع تهدیدات زیستی و همچنین تروریسم پیامدها و تلفات سنگینی به دنبال داردکه به طور قطع در کنار از بین بردن آرامش اجتماعی آسیب زدن به اقتصاد کشور را به دنبال دارد که در نتیجه سبب از دست دادن بازار هدف خارجی و داخلی شده و برای از بین بردن یا بی اثر و خنثی کردن این تهدیدات باید هزینه سنگینی را پرداخت.

آقازاده تصریح کرد: کشور ایران به سبب جایگاه ویژه جغرافیایی و همچنین بخش اقتصادی همواره مورد توجه دشمنان بوده این درحالی است که دشمن می‌داند از ابعاد نظامی نخواهد توانست به جمهوری اسلامی ایران آسیب و ضربه‌ای وارد کند بنابراین با تهدیدات زیستی به دنبال ضربه و آسیب به این نظام است بنابراین باید تمام ابعاد با دقت نظر مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: حفظ سرمایه‌های انسانی از جمله مهمترین محورهای فعالیت این قرارگاه قلمداد می‌شود بنابراین دایره شمول و دربرگیری پدافند زیستی را باید در حوزه‌هایی از جمله حفظ تنوع زیستی، ذخائر و منافع ملی دانست و مردم باید بدانند که مسئولان کنترل، نظارت و رفتارهای پیشگیرانه به منظور بسط و گسترش امنیت و آرامش روانی مردم را در این جلسات دنبال می‌کنند بنابراین دستگاه‌های متولی باید برای این تهدیدات و بی‌اثر کردن آنها برنامه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حفر و فعالیت چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیرمسئولانه و بی‌رویه آب‌های زیرزمینی از جمله تهدیدات بشری برای عوامل طبیعی به شمار می‌رود که در این بخش‌ها اقدامات بشری سبب تشدید خشکسالی و تهدیدی جدی برای آینده حساب می‌شود.

فضای امن و توام با آرامش برای مردم هدف تشکیل قرارگاه پدافند زیستی

استاندار مرکزی با اشاره به ایجاد قرارگاه پدافند زیستی در استان مرکزی گفت: مهمترین هدف از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی ایجاد فضای امن و توام با آرامش برای مردم بوده زیرا رصد، تسلط و اشراف اطلاعاتی و نظارت سازمان‌ها و نهادهای متولی در حوزه تهدیدات زیستی دشمن آنطور نیست که تهدید آنها سبب نگرانی خاص برای کشور شود بلکه جلسات از این دست و تشکیل چنین قرارگاهی صرفا برای حفظ و ارتقای آمادگی بوده که نتیجه آن ایجاد بسترهای آرامش در جامعه است.

وی افزود: استان مرکزی به لحاظ موقعیت و مزایای صنعتی، اقتصادی و خدماتی خود و استقرار صنایع بزرگ باید در مقابل تهدیدات زیستی مصون‌سازی شود که یکی از الزامات در این راستا رصد و کنترل مداوم است.

2 قرارگاه پدافند زیستی و سایبری در استان لرستان راه‌اندازی شدشناسایی و پیشگیری از تهدیدات زیستی در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیردتوجه به تهدیدات زیستی در اولویت ‌قرار گیرد

آقازاده تصریح کرد: از سویی دیگر تالاب میقان اراک به عنوان یک ویژگی و ظرفیت زیست محیطی می‌تواند مورد تهدید باشد که به طور قطع حفظ حیات‌وحش و حیات طبیعی در محدوده این منطقه مهم می‌تواند موفقیت بزرگی به حساب بیاید البته شرکت املاح در سال‌های اخیر از این تلاب برداشت‌هایی داشته و بازگشت ضایعات آن می‌تواند در جهت حفظ تالاب موثر باشد بنابراین باید آسیب‌های قابل پیش بینی برای این منطقه پیش‌بینی و رصد شود. 

ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای آمادگی سازمان‌ها و ادارات مختلف

استاندار مرکزی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای تمامی زیرساخت‌ها و تاسیسات موجود در استان مرکزی مورد دقت و توجه قرار گیرد و برای این مهم باید راهبردهای اجرایی درست و دقیقی ارائه شود که قطعا سمن‌ها و ظرفیت آنها در این راستا می‌تواند موثر و مثمر اثر باشد.

وی عنوان کرد: از سویی باید برنامه ریزی درست و مناسبی برای ارتقای آمادگی سازمان‌ها و ادارات مختلف در نظر گرفت تا بتوان در این راستا مانورهای دقیق و درستی باید طرح‌ریزی و اجرایی شود.

آقازاده افزود: استفاده از ظرفیت جوانان متخصص در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در این حوزه امری ضروری و لازم است چراکه در کنار تهدیدات زیستی دشمن، وقوع حوادث طبیعی مانند خشکسالی و سرمازدگی و... از کنترل ما بیرون است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • تیمو ورنر باقی بازی‌های فصل جاری را از دست داد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست