Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌ علی دهنوی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تکنولوژی کارخانه پسماند  مربوط به ۵۰ سال قبل است و بر این اساس به دنبال احداث دو خط جدید هستیم که تا شهریور ماه سال آینده راه‌اندازی م یشود.

وی بیان داشت: با راه اندازی دو خط جدید در کارخانه پسماند به صورت شیفتی همین دو خط جوابگوی میزان زباله های تولیدی است اما در غیر اینصورت باید  چهارخط زباله سوزی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهر بدون پسماند یکی از اهداف عالیه  اینسازمان است، ادامه داد: امروز شیراز در دفن پسماند  از اصفهان پیشی گرفته است و ما به دنبال این هستیم که تا ۵۰ درصد بتوانیم پسماند را دفن کنیم.

وی در ارتباط با دستگاه‌های اتوکلاو مستقر در بیمارستان‌ها برای بی خطر سازی زباله های عفونی گفت: این مسئله که دستگاه‌های اتوکلاو می توانند زباله های عفونی را بی‌خطر سازند را قبول ندارم بلکه این دستگاه‌ها تنها تا چند ساعت می توانند زباله‌های خطرناک را بی‌خطر سازند و باید پس از گذراندن این مدت زمانی به مکانی دیگری برای بی خطر سازی کامل انتقال یابد.

دهنوی با اشاره به اینکه شهرداری هیچ وظیفه ای برای از بین بردن زباله های عفونی ندارد، گفت: بر اساس قانون باید تولید کنندگان زباله های عفونی این زباله ها را امحاء کنند که واقعا نم یتوان این توقعرا  از پزشکان و یا دانشگاه علوم پزشکی داشت بلکه بیشتر یک اشکال قانونی است.

شهرداری آمادگی امحای زباله های عفونی را دارد

وی با اظهار اینکه امروز با کمک بخش خصوصی اقدام به این کار کردیم اما این ترس هست که بخش خصوصی سرمایه گذاری کند و پزشکان بر اساس قانون بخواهند از یک مقطع زمانی خود اقدام به امحای زباله های خطرناک کنند که باید این مسئله روشن شود ، ادامه داد: در حال حاضر ما آماده امحاء زباله های عفونی هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط نابسامانی در دفن پسماندها داریم، افزود: در شبانه‌روز حدود ۱۵ تا ۱۷ تن پسماند عفونی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها از سطح شهر جمع‌آوری و در سجزی دفن می‌شود، همچنین روزانه حدود شش تا هفت هزار تن نخاله ساختمانی روزانه در اصفهان تولید می‌شود که تنها حدود سه هزار تن آن در اختیار سازمان پسماند قرار می‌گیرد و حدود چهار هزار تن آن در گردنه زینل تخلیه می‌شود.

وی به طراحی و احداث تأسیسات انتقال و تصفیه شیرابه است اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد پسماندهای دریافت شده ارگانیک است که تولید شیرابه می‌کند، به طور متوسط روزانه ۴۰ مترمکعب شیرابه در محل کارخانه تولید می‌شود که در این راستا تأسیسات اولیه آشغالگیر، دانه‌گیر و لاگون تبخیری ضروری بوده و اولویت‌بندی در انجام اقدامات جلوگیری از نشت شیرابه در زمین است.

تبدیل ۴۰۰ تن پسماند به موادنفتی

دهنوی از اجرای پروژه ای  خبر داد که  دستاوردها و مزایای انجام آن،‌ بهبود شرایط دفن پسماند، کاهش نفوذ شیرابه به آب و کاهش نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی است،  اضافه کرد: ساخت مخزن جمع‌آوری شیرابه و سلول‌بندی محل دفن که ۱۶ سلول دارد که هر یک به ابعاد ۵۰  در ۱۰۰ متر و به ارتفاع ۶ متر که ظرفیت هر سلول نیز ۲ تا ۳ ماه است در راستای همین پروژه انجام شده است.

ویبه دو  ابرپروژه برای سال آینده در دست اقدام داریم، گفت: استحصال هیدروکربن صادراتی از ریجکت خطوط پردازش پسماند به روش پیرولیز یکی از این دو پروژه است که اقدامات لازم جهت ریجکت خطوط پردازش شامل مواد پلاستیکی، پایه نفتی و منسوجات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در قالب این پروژه ، ۴۰۰ تن پسماند غیرقابل استفاده را به مواد نفتی تبدیل کند، تأکید کرد: اگر این پروژه که به لحاظ اقتصادی هم مؤثر است به ثمر برسد، دفن پسماند که امروزه ۵۰ درصد است به ۱۰ درصد می‌رسد و در جهت حفظ محیط زیست، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و مدیریت پسماند است.

کد خبر 4501666

منبع: مهر

کلیدواژه: پسماند مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم تامین‌کننده مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در جلسه انعقاد قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بین سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و شرکت صنایع شهر فرین به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای دومین بار نسبت به برگزاری GoingEvent در این رویداد اقدام کرده‌اند که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۷۰ درصد محتوای نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این نشان دهنده شاخص بهبود در این موضوع است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر کل مجموعه خدماتی و امکاناتی مدیریت شهری اصفهان و کل شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهید و آن‌ها را در آینده در این ره‌آورد فناورانه درگیر کنید، بسیار مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان ۸ درصد سهام بانک شهر را دارد، ادامه داد: همچنین مدیریت شهری اصفهان بخشی از سهام اولین VC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان را دارد که اسم این VC شرکت هدهد است؛ در این برنامه باید تعدادی از وی‌سی‌های کشور دعوت می‌شدند، می‌دیدند، می‌خریدند و با همدیگر شراکت داشتند.

نباتی‌نژاد گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم قرار بگیرند و تأمین کننده حرفه‌ای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749916

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟