Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس-یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی می‎گوید: تغییراتی در اساسنامه و مرامنامه حزب بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت که مقام معظم رهبری به آن تأکید کردند، لحاظ شده‎ است.

در روزهای اخیر، دوازدهمین کنگره حزب مؤتلفه اسلامی و انتخابات شورای مرکزی آن با امید تحولات جدید برگزار شد. بر اساس این انتخابات، محمدنبی حبیبی مجدداً به‌عنوان دبیر کل حزب ابقا و 14 نفر عضو جدید به شورای مرکزی مؤتلفه اضافه شدند که 10 نفر از آنها دبیران حزب در استان‎ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**جوان‌گرایی در حزب مؤتلفه

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی مؤتلفه در این‎باره به خبرنگار سیاسی ایرناپلاس می‎گوید: تغییراتی در اساسنامه و مرامنامه حزب بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت که مقام معظم رهبری به آن تأکید کردند، لحاظ شده ‎است. بالاخره حزب بعد از یک دهه و دو دهه باید چنین تغییراتی را اعمال می‎کرد تا حرکتش در سیاست‎های نظام تأثیرگذار باشد.

ترقی همچنین جوان‌گرایی را یکی دیگر از تغییرات حزب مؤتلفه اسلامی بر می‎شمرد و می‎گوید: در جهت جوان‌گرایی گام‎های مثبتی برداشته شد تا کسانی که علاقه‌مند هستند بتوانند به حزب راه‎ پیدا کنند. ازجمله این تغییرات این بود که حدود هشت نفر جوان، عضو جدید شورای مرکزی شدند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه می‎افزاید: تمرکززدایی از مرکز یکی دیگر از تغییرات حزب بود که به این خاطر 10 نفر از دبیران استان‎های حزب به شورای مرکزی راه پیدا کردند تا رابطه بین شورای مرکزی و استان‎ها تقویت شود. نکته دیگر، اضافه شدن زنان به شورای مرکزی است. سه نفر از زنان به‌عنوان عضو اصلی یا علی‌البدل عضو شورای مرکزی شدند و بنابراین نقش زنان در شورای مرکزی تقویت شد. مجموعه این موارد تغییراتی است که در آینده حزب تأثیرات خوبی می‌تواند داشته باشد.

**با دبیر کلی جوانان نمی‌توان وزن موتلفه را حفظ کرد

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا روزی می‎رسد که دبیر کل حزب موتلفه جوان باشد، توضیح می‎دهد: در مقاطع بالا مجدداً آقای حبیبی بر اساس تکلیف شورای مرکزی ابقا شدند. علت آن هم این است که وزن حزب موتلفه اسلامی در بین مراجع و مجموعه گروه‎های متدین و مذهبی، وزنی است که به‌راحتی نمی‎توان با سپردن دبیر کلی به جوانان آن را حفظ کرد.

وی ادامه داد: بخشی از اعتمادی که علما به حزب دارند، به آزمون‎هایی است که این افراد در گذشته سیاسی خود پس دادند. بنابراین به‌جز دبیر کل و رئیس شورای مرکزی که نفرات اول یا نفرات اول و دوم حزب هستند، سایر بخش‎ها همه در دست جوان‎هاست و عمده کار اجرا و برنامه‎ریزی در دست جوان‎هاست.

ترقی همچنین بیان می‎کند: چون حزب هم طرفدار روحانی دارد و هم افراد باسابقه طرفدارش هستند، این‎ها معمولاً فرمان حزب را به کسی می‌سپارند که اعتماد بیشتری به او دارند. ارتباط با سیاسیون، شخصیت‎های مذهبی و همه کارهایی که بالاخره حزب ایفا می‎کند، از هر فردی ساخته نیست که مسئولیت دبیر کلی را بر عهده بگیرد.

**میانگین سن موتلفه‌ای‌ها 55 سال است

محمدمهدی اسلامی دیگر عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هم در این باره به ایرناپلاس می‎گوید: شعار پوسته‌شکنی 15 سال پیش در مجمع عمومی حزب مطرح شد و از آن تاریخ در یک حرکت رو به کمال، مداوم مورد رصد چهره‌های ارشد حزب قرار گرفته است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما روزی می‌رسد که دبیر کل حزب مؤتلفه یک جوان باشد، می‎گوید: نفس جوان‌تر شدن، ارزش نیست و به نظر من مطالبه بهبود کیفیت خروجی حزب، اولویت بیشتری دارد.

وی همچنین تصریح می‎کند که میانگین سال تولد اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه در دوره قبل 1336 هجری شمسی بود که در این دوره به 1342 تغییر یافته است و بعد از 55 سال از تأسیس، با حضور برخی از اعضای مؤسس اولیه، نسل‌های بعدی نیز حضور پررنگی دارند که منجر به تطبیق این میانگین، با سال تأسیس حزب در سال 1342 شده است. طبیعی است این رویکرد مجمع عمومی در دوره سه‌ساله آتی نیز باید بر عملکرد حزب اثرگذار باشد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايرناپلاس حزب موتلفه الگوي ايراني اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یکی از مطالبات جدی فرهنگی و اجتماعی جامعه و خانواده ها به شمار می رود گفت: تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس، فرزاد مخلص الائمه در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان طرح نور در استان مرکزی با ابراز امیدواری از اجرای طرح نور با همراهی مردم در سطح استان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول شتاب بیشتری پیدا کند.

وی موضوع عفاف و حجاب را جز موضوعات اولویت دار دولت و نظام دانست و افزود: پلیس به نحو احسن در حال اجرای وظایف خود است و این مهم جای تقدیر و قدردانی از این عزیزان را دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یکی از مطالبات جدی فرهنگی و اجتماعی جامعه و خانواده‌ها به شمار می‌رود گفت: تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه به شمار می‌رود.

مخلص الائمه با قدردانی از مردم برای همراهی و همکاری در اجرای طرح نور اظهار کرد: مردم در سراسر استان با قدردانی و پشتیبانی از پلیس در اجرای این طرح نشان دادند که همواره قدر شناس خادمان خود بوده و این بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، اجتماعی جامعه و خانواده‌ها به شمار می‌رود گفت: تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه به شمار می‌رود.

وی با ابراز امیدواری از اجرای طرح نور با همراهی مردم در سطح استان بیان داشت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول شتاب بیشتری پیدا کند.

کد خبر 748493

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم