Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دلاوری گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از اهداف برگزای مسابقات سراسری قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حسین دلاوری، امروز سه شنبه (11 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات حاصل تلاش خود را در اسفند ماه جاری می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال هفتین سال برگزاری این دوره از مسابقات است،افزود: اتفاقات خوبی در سال های گذشته در حوزه قرآن به واسطه وحدت و همدلی بین دستگاه های متولی افتاد که در این راستا سال گذشته شاهد برگزاری آزمون هماهنگ حفظ و مفاهیم قرآن  کریم مسابقات قرآنی ارشاد و اوقاف بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته برگزار می شود، افزود: گروه حفظ قرآن کریم با 8 رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت (ع) با 7 رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با 3 رشته برگزار خواهد شد.

وی حفظ قران کریم را شامل حفظ جزء سی (طرح بشارت 1452) در گروه سنی خردسالان، دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و گروه بزرگسالان ، حفظ جزء اول، حفظ 3 جزء اول، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء، حفظ 20 و حفظ کل قرآن کریم دانست.

حجت الاسلام دلاوری رشته مفاهیم و معارف  قرآن و اهل بیت(ع) را نیز شامل ترجمه و مفاهیم قران، تدبر در قرآن، تفسیر قران، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ قرآن به صورت کتبی، شفاهی و الکترونیکی در اسفند ماه برگزار می شود، افزود: آزمون رشته های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه یکم و دوم اسفند ماه، آزمون رشته های کتبی، روز پنج شنبه 9 اسنفد ماه و آزمون رشته های شفاهی از روز شنبه 11 اسفند لغایت پنج شنبه 16 اسفند ویژه گروه سنی مقطع ابتدایی و پایین تر و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی و از روز شنبه 18 تا پنج شنبه 23 اسفند ماه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی، شرکت کننده در رشته حفظ جزء30 قرآن کریم در مدارس برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را، تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندار سازی و جهت دهی آموزش های قرآن وعترت در مدارس، موسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد های درخشان قرآنی، به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت دانست.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: 9 دی آیت الله هاشمی شاهرودی حماسه 9 دی شاهرودی فتنه 88 آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی گرامیداشت حماسه 9 دی انقلاب اسلامی نهم دی آیت الله شاهرودی مسابقات سراسری قرآن استان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در استان کرمانشاه 282 حافظ قرآن کريم در اين آزمون در رشته هاي حفظ کل ده جزء وبيست جزءدر سه حوزه شهرستان کرمانشاه هرسين و جوانرود شرکت کردند. به قبول شده گان در اين آزمون در رشته 10 جزءمدرک معادل ديپلم در رشته20 جزءمعادل فوق ديپلم و در رشته حفظ کل در سه سطح معادل کارشناسي تا دکتري اهداء مي گردد

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان