Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ارائه‌دهندگان خدمات ابری، با هدف کاستن از خلاء نیروهای ماهر ابری، بر گستره تلاش‌های آموزشی و تحصیلیشان افزوده‌اند.
تقاضای کارفرمایان برای نقش‌های رایانش ابری، از جمله زیرساخت، امنیت، معماری و مهندسی، حدود 33% در سه سال گذشته افزایش یافته است. ولی، بر اساس یک آنالیز برگرفته از داده‌های شغلی وب‌سایت Indeed،  علاقه کارجویان به این فرصت‌های شغلی، که حدود 108 درصد در همین دوره افزایش یافته، کمتر از حد اجابت تقاضای بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، بیشتر جست‌وجوهای شغلی و انتشار آگهی استخدامی در رابطه با ابر به بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری مربوط می‌شود: Web Services آمازون، آژور مایکروسافت و Cloud Platform گوگل، و جست‌وجوی کلیدواژه‌های مرتبط با آنها در سه سال اخیر 223% افزایش یافته است.
همچنین فهرست‌های شغلی برای موقعیت‌های مرتبط با ارائه‌دهندگان عمده در همین دوره زمانی حدود 101% افزایش یافته است.
 
بطوریکه گزارش‌ها نشان می‌دهد، در سال گذشته، جست‌وجوها برای AWS و آژور به ترتیب 11.4% و 2.1% کاهش یافته است، در حالی که انتشار آگهی نیاز به نیروی کار 16.2% افزایش یافته است.
گوگل نیز شاهد رشد 72.7% در جستجوها و 66.7% افزایش در آگهی‌های نیاز به نیروی کار بوده است.
 
از سوی دیگر، ارائه‌دهندگان خدمات ابری، با هدف کاستن از خلاء نیروهای ماهر ابری، بر گستره تلاش‌های آموزشی و تحصیلیشان افزوده‌اند. در ماه گذشته، AWS با همکاری کورسرا یک برنامه آموزش اساسی را راه‌اندازی کرد تا مجالی برای رشد متخصصان ابری باشد.
 


رشد تقاضا و علاقه به Cloud گوگل شاید قابل توجه‌ترین آمار در این میان باشد: 1088% افزایش جست‌وجوها و 1082% در آگهی‌های اعلام نیاز به نیروی کار در طی سه سال اخیر.
 
برآوردها حاکی از آن است که Cloud گوگل 7% سهم بازار جهانی را در اختیار دارد، و بالاتر از آن آژور با 14% و AWS با سهم چشمگیر 34% قرار دارند.
در طی سه سال اخیر در دوره تصدی دایان گرین مدیرعامل Cloud گوگل (که در ماه نوامبر از این سمت استعفا داد)، این واحد در مباحثات درباره ارائه‌دهندگان خدمات ابری جایگاه خود را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برتر خدمات ابری تثبیت نمود، هرچند که نتوانست درصد سهم خود از بازار را دو رقمی کند.
 
بنظر کارشناسان با اینکه طبیعیست که یک نقش‌آفرین کوچک‌تر نرخ‌های رشد بالاتری را نسبت به رقبای بزرگ‌تر تجربه کند، ولی Cloud گوگل علیرغم تردیدهای مداوم حول پتانسیل سازمانیش حضور قابل توجهی را در بازار از خود نشان داده است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با هدف حمایت‌ از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناور و رفع نیازهای صنایع مرتبط با معدن، رویدادهای به‌هم‌رسانی نیازهای فناورانه و نوآورانه معدنی را  برگزار می‌کند.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از فرصت لازم برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌هایشان به بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی بهره‌مند می‌شوند.

در قالب این رویداد، شرکت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، ضمن بیان نیازها و اقلام اولویت‌دار، با ظرفیت‌ها و محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در رویداد، آشنا می‌شوند.

یکی از لازمه‌های اصلی برای ارائه دستاوردهای دانش‌بنیان، برخورداری از سطح فناوری بالاتر از میانگین و راهبردی بودن آن است. این محصول یا خدمت می‌بایست یکی از نیازهای حیاتی و اساسی صنعت را تامین کند به طوری که در کاهش وابستگی به واردات و توانمندسازی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

همچنین در این رویداد ضمن تشریح و تبیین نیاز، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربردهای محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها بیان می‌شود.

محصولات دانش‌بنیانی که این رویداد ارائه می‌شوند می‌بایست در تولید پایدار، ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها کمک به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی‌ها کمک کنند.

این فناوری‌ها در تولید انرژی‌های پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات، بهبود تعمیر و نگهداری، ارتقای افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نقش خود را به اثبات برسانند.

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و پیشرفته نظیر فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و هوشمندسازی، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های رویداد هم‌رسانی نیازهای فناورانه است.

در صورتی‌ که محصولی بومی‌سازی شده باشد، باید ضمن برخورداری از مزیت‌های تجاری و رقابتی از توانمندی رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه و قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی برخوردار باشد. ‌شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد از فرصت برابر و مشابه با سایر شرکت‌ها برای ارائه و معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه خود به صنایع بهره مند شوند و در مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • استارتاپ‌های اسپانیایی از مایکروسافت شکایت کردند
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند