Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تعدادی از خوشنویسان در اولین روز سال 1989 میلادی مصادف با 11 دی ماه 1367، نامه تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب را با خط خوش نگاشتند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری در حاشیه کارگاه آموزشی هنری کتابت و هم نویسی متن پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف در جمع خبرنگاران گفت: بازخوانی این نامه به ویژه برای نسل جوان که برخی از آنها در جریان نیستند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی متاسفانه رسانه‌ها نیز آنگونه که باید و شاید به این مسأله نمی‌پردازند و از ظرفیت‌های بالای این اتفاق غفلت می‌کنند. در حالی که این اتفاق، حاکی از نحوه مدیریت حضرت امام و تیزهوشی و آینده‌نگری بی‌مثال ایشان است.
کمساری با اشاره به این نکته که ارسال این نامه به منزله یکی از مظاهر و جلوه‌های رهبری الهی و هوشمندانه امام عظیم‌الشأن بود، بیان کرد: در روزگاری که کسی تصور نمی‌کرد بتواند بدون هژمونی دو ابرقدرت شرق و غرب نفس بکشد، حضرت امام با هوشیاری و با بصیرت پیامبرگونه، اضمحلال بلوک شرق را پیش‌بینی کردند. بلوک شرق تنها یک نظام سیاسی نبود بلکه از یک پیشینه و ایدئولوژی فکری به نام کمونیسم بهره‌مند بود که بیش از 70 سال در دنیا به طرح مباحث نظری و نظریه‌پردازی برای اداره امور بشر پرداخته بود.
معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه ایدئولوژی کمونیسم در تمام دنیا طرفداران پروپا قرصی هم داشت، گفت: امام در روزگاری که تصور نمی‌شد بلوک شرق دچار ضعف شود، پیش‌بینی کردند که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوند و در آن نامه، خطاب به گورباچف فرمودند که از این به بعد باید سراغ کمونیسم را از موزه‌های تاریخ گرفت. واقعیتی که در زمان بسیار کوتاهی پس از این نامه در منظر جهانیان محقق شد.
کمساری ادامه داد: در آن نامه تاریخی، امام نه تنها این پیش‌بینی را مطرح کردند و این هشدار را به رهبر اتحاد جماهیر شوروی دادند، بلکه برای اینکه شوروی از چاله کمونیسم به چاه لیبرالیسم گرفتار نشود، هشدار دادند که مراقب باشید برای خلاصی از زندان کمونیسم، گرفتار منجلاب و ظواهر فریبنده غرب نشوید.
وی بیان کرد: حضرت امام با بیان نکاتی فلسفی و ظرفیت‌های عقلی اسلام، جایگزین فلسفه کمونیسم را هم معرفی کردند. این اتفاق در روزگار خودش یکی از بزرگترین اتفاقات سیاسی جهان قلمداد شد. لذا لازم است که این روز و چنین اتفاقی بیش از پیش بازخوانی شود.
معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: وی در پایان گفت: این کارگاه آموزشی به پیشنهاد خود هنرمندان برگزار شد و ما تنها میزبانی آن را برعهده داشتیم. به نظرم یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند به انتشار وقایعی از این دست کمک کند، زبان هنر است که می‌تواند تأثیرگذار و ماندگار باشد.
کارگاه آموزشی هنری کتابت و هم نویسی متن پیام تاریخی امام خمینی(س) به گورباچف، با عنوان «نامه‌ای فراتر از زمان»، امروز (سه شنبه 11 دی 1397) با حضور تعدادی از اعضای انجمن خوشنویسان خراسان شمالی در نگارستان امام خمینی(س) حسینه جماران برگزار شد.
فراهنگ ** 9031 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي خوشنويسي امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟