Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «پیام و پیامک» شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان ایثارگر گفت: مطابق ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه ۹۲۱۳۸ هیئت وزیران مورخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تأمین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه ارائه خدمات درمانی در قالب بیمه‌های پایه و تکمیلی ایثارگران غیرشاغل به بنیاد شهید و امور ایثارگران محول شده و همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به ایثارگران باید سطح و سقف خدمات درمانی در ماده ۱۲ و فصل سوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را رعایت کنند که در این زمینه بسیاری از دستگاه‌ها این قانون را عملیاتی کردند که اولین دستگاه قوه قضاییه و در همین هفته وزارت آموزش‌وپرورش اقدام کرده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بیش از ۱۰۰ دستگاه با بیمه دی برای برقراری بیمه تکمیلی درمان ایثارگران شاغل خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنیم همه دستگاه‌ها هرچه سریعتر بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل را برقرار کنند و بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته نیز طبق ضوابط قانونی به عهده صندوق بازنشستگی کشوری است که سازمان برنامه و بودجه تأمین مالی اجرای قرارداد را به عهده گرفته است بنابراین امیدواریم صندوق بازنشستگی کشوری سریع‌تر نسبت برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته اقدام کند.

عباسپور در پایان تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته را به صورت مستمر پیگیری می‌کند.

گفتنی است هزینه های بیمه پایه و تکمیلی درمان ایثارگران غیرشاغل که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر هستند به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تاکید شده دستگاه های اجرایی نیز باید همان سقف خدماتی که در قرارداد بنیاد منعقد شده است را در قراردادهای بیمه با شرکت های بیمه ای منظور نمایند.

کد خبر 4501605

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران سازمان برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟