Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با واگذاری بررسی تخصیص ارز بخشی از کالاهای وارداتی به استان ها، انجام این امور شتاب گرفته است.

امین قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل دی ماه جاری، بررسی تخصیص ارز بخشی از کالاها به استان ها واگذار شده است و امور مربوط به این امر در استان ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیش از این، تمام کارهای مربوط به تخصیص ارز واردات در تهران انجام می شد که تجمع کارها سبب طولانی شدن فرآیندها شده بود.
قربانی تصریح کرد: البته تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی هنوز در تهران بررسی می شود و استان ها اختیار بررسی تخصیص ارز به کالاهایی همچون مواد اولیه کارخانه ها و یا تجهیزات خط تولید را دارند.
وی اظهار داشت: ثبت سفارش ها و واردات کالا از هر گمرک قابل انجام است اما بررسی تخصیص ارز واردات بخشی از کالاها در استان ها انجام می شود.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سامانه مربوط به تخصیص ارز کالاهای وارداتی در استان در مراحل اولیه فعالیت با برخی مشکلات جزئی روبه رو است که البته رفع آن در دست پیگیری است.
بر اساس این گزارش، ارزش واردات کالا به استان در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 83 درصد افزایش داشته است.
در نیمه نخست امسال بیش از سه هزار تن کالا به ارزش 10 میلیون و 700 هزار تن دلار به استان وارد شد که میزان واردات کالا به استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به لحاظ ارزشی 83 درصد و به لحاظ وزنی 24 درصد رشد داشته است.
کالاهای وارداتی به استان شامل برنج، فروکروم، نیکل، ماشین تراش افقی برای برداشتن فلز، ماشین ها و دستگاه های مکانیکی با کارکرد خاص، چراغ های شلنگی و سایر مصنوعات و لامپ رشته ای است.
از مجموع واردات استان، بیش از 2.2 میلیون دلار مربوط به 2 شرکت غیر بومی از سایر استان ها است که فرآیند ترخیص کالا از گمرک استان انجام شده و بقیه واردات مربوط به شرکت های مرزنشینان و واحدهای صنعتی استان بوده و عمده کالاها از کشورهای چین، پاکستان، ترکیه، کانادا و فدراسیون روسیه وارد شده است.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد واردات تخصيص ارز خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از انجام واکسیناسیون بیش از هزار و دویست نفر از حجاج خراسان شمالی در درمانگاه هلال احمر بجنورد خبر داد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر زیارتی حج تمتع در کشور گفت: هر ساله پیش از اعزام زائران به کشور عربستان این واکسیناسیون با هدف ایمن‌سازی حجاج و پیشگیری از شیوع بیماری مننژیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و دویست نفر از  زائرین بیت الله الحرام توسط کادر درمان جمعیت هلال احمر واکسینه شده‌اند.

محبان بیان کرد: طرح واکسیناسیون حجاج خراسان شمالی از ۲ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ اردیبشهت ادامه دارد.

کد خبر 6095434

دیگر خبرها

  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد