Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ارائه سبد کالا در دو نوبت به مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به دستور رئیس جمهور تا قبل از پایان سال خبر داد.

وی تصریح کرد: طی نامه نگاری بنده با رئیس جمهور، وی به صورت مکتوب اعلام کرد که تا قبل از پایان سال در دو نوبت به مدد جویان سبد کالا ارائه می‌شود که این می‌تواند خبر خوبی برای مدد جویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) همچنین با اشاره به درخواست خود از مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی مستمری مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال ۹۸ هم اظهار کرد: دولت قبل از ارائه بودجه به مجلس افزایش مستمری را قرار داده بود، اما دقیقه ۹۰ به دلیل کاهش منابع و مصارف و بر هم خوردن نرخ تسعیر ارز و فروش نفت این افزایش ۲۰ درصدی را حذف کرد.

فتاح بیان کرد: البته میزان دریافتی مستمری بگیران در سال ۹۸ بر اساس بودجه کاهش پیدا نکرده، اما با توجه به نرخ تورم، مستمری مددجویان باید افزایش پیدا کند که امروز در کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس این مسائل را تشریح کردند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۷۹ برنامه ۵ ساله ششم توسعه مستمری مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد باید سالانه به نسبت تورم افزایش پیدا کند که اکنون دولت خلاف قانون رفتار کرده است.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) اظهار کرد: نمایندگان مجلس امروز با افزایش ۲۰ درصدی مستمری مدد جویان موافقت کردند و مطمئنا دولت هم با این موضوع مخالفت نخواهد کرد، زیرا بیشتر مشکل دولت در بحث منابع و تراز مصارف است.

فتاح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در زمانی که دولت نتوانسته چنین بودجه‌ای را برای افزایش ۲۰ درصدی مستمری مدد جویان قرار دهد، مجلس می‌تواند منابع آن را تامین کند، گفت: به طور مثال مطابق تبصره ۱۴ که دو سال پیش نمایندگان در لایحه بودجه قرار دادند ۷ هزار میلیارد تومان به بودجه کمیته امداد برای مستمری مدد جویان اضافه شد، البته درخواست ۲۰ درصدی بنده تنها به عنوان کف این افزایش است تا مجلس و دولت بتوانند آن را تامین کنند.

وی در ادامه درباره واحد‌های مسکن مهر مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی هم بیان کرد: تا حدود ۲ ماه پیش ما ۳ هزار واحد مسکن مهر به صورت قطعی دریافت کرده بودیم، البته تعدادی دیگر هم در جریان است، اما اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همان ابتدای حضور خود در این وزارتخانه با قاطعیت دستور رسیدگی به این موضوع را داد.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) ادامه داد: اکنون رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با معاون وزیر راه تماس تلفن داشت که معاون وزیر اعلام کرد فردا برای بررسی موضوع اهدای واحد‌های مسکونی مهر به مددجویان به دفتر بنده خواهد آمد، امیدواریم تا قبل از پایان سال بتوانیم واحد‌های بیشتری را برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ارائه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور