Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: دولت باید به پروژه راه‌آهن چابهار- سرخس توجه ویژه داشته باشد چرا که افزایش تردد خودروهای ترانزیتی از بندر چابهار افزایش جدی تصادفات استان را به دنبال داشته است. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان علیم یارمحمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد اظهار داشت: بودجه بخش راه‌آهن که دولت برای بررسی به نمایندگان ارائه شده بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: دولت باید به پروژه راه‌آهن چابهار- سرخس توجه ویژه داشته باشد چرا که افزایش تردد خودروهای ترانزیتی از بندر چابهار افزایش جدی تصادفات استان را به دنبال داشته است.

معاون اول رئیس جمهور: آب یکی از تنگناهای توسعه سیستان و بلوچستان استمعاون اول رئیس جمهور وارد سیستان و بلوچستان شدآزادی مشروط «قیصاری» نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور افغانستان

وی خاطرنشان کرد: باند دوم فرودگاه زاهدان احداث شده اما تاکنون بلااستفاده بوده و باید هزینه آزادسازی اراضی آن زودتر پرداخت شود تا باند قابل بهره‌برداری شود.

یارمحمدی با اشاره به معضل جدی حاشیه‌نشینی در زاهدان و چابهار، گفت: حل معضل حاشیه‌نشینی در زاهدان و چابهار نیازمند تخصیص اعتبار ویژه از جانب دولت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به ظرفیت ویژه سواحل مکران، اظهار داشت: با وجود چنین ظرفیتی جوانان جنوب سیستان و بلوچستان نباید بیکار باشند. دولت می تواند با کشت گلخانه‌ای در سواحل مکران تعداد زیادی شغل ایجاد کند.

وی با تاکید بر ظرفیت ویژه تولید خرما در بلوچستان، گفت: تخصیص اعتبار حمایتی برای نخلستان‌های استان از مواردی است که می‌تواند تعداد زیادی شغل ایجاد کند.

یارمحمدی با اشاره به وجود 121 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از مردم استان به دلیل مشکلات از جمله کم سوادی و خشکسالی به استان‌های دیگر از جمله کرمان و یزد در حال مهاجرت هستند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهت انتخاب پایلوت محرومیت زدایی در استان تشکر می‌کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی که در قلعه گنج رقم زدند در این استان نیز محقق شود.

انتهای پیام/ن

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان