Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، یمنی های معترض با در دست داشتن پارچه نوشته هایی از مسئولان سازمان ملل خواستند که توافق صلح سوئد را اجرا و نظامیان متجاوزگر را از الحدیده بیرون کنند.
طرف های یمنی به تازگی در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس در شهر الحدیده به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم یمن به توافق سوئد و پایان درگیری ها در این کشور چشم امید داشتند، اما جنگنده های ائتلاف به سرکردگی عربستان پس از اجرای این توافق، بارها الحدیده را بمباران کردند.
شرکت کنندگان یمنی در تظاهرات، همچنین خواستار لغو محاصره کشورشان، باز کردن گذرگاه ها برای ورود کمک های انسانی و از سرگیری فعالیت در بندر الحدیده شدند.
عبدالرحمن الجماعی جانشین استاندار الحدیده در این باره گفت: این تظاهرات در محکومیت تداوم حملات ائتلاف عربی و نقض آتش بس در الحدیده و تلاش دشمن برای ادامه حملاتش به یمن با وجود حضور مسئولان سازمان ملل در یمن برگزار شده است.
در همین راستا، شمار زیادی از اهالی شهرستان السخنه در الحدیده نیز در تظاهراتی گسترده امروز حضور یافته و خشم خود را از تداوم نقض آتش بس توافق صلح سوئد از سوی ائتلاف سعودی ابزار کردند.
در این تظاهرات، بزرگان و مشایخ این منطقه، از همه مردم خواستند که برای اعزام به جبهه آماده باشند و نیروهای یمنی را با پول و سلاح تقویت کنند.
معترضان یمنی با تاکید بر پایداری شان در قبال دشمن، اعلام کردند که هیچ یک از یمنی ها در برابر دشمن تسلیم نمی شوند و به زانو در نمی آیند و همچنان با مال و جان خود تا پیروزی نهایی جبهه های نبرد با دشمن را تقویت می کنند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذر اه با میانجیگری مارتین گریفیس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه ( 22 آذر) پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت 14 روزه تعیین شد.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است.
نخستین نشست صلح دی سال 1394 در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
غرب با وجود کشتار مردم یمن از سوی جنگنده های سعودی از عربستان در این حملات دفاع کرده و تسلیحات لازم را برای این بمباران ها در اختیار ریاض قرار می دهد.
تاکنون در جریان حملات 4 سال گذشته بیش از 85 هزار کودک یمنی به خاطر درگیری و نبود غذا جان خود را از دست داده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه