Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، با افزایش شمار پناهجویان قایق‌سوار که درصدد عبور از کانال مانش و رساندن خود به بریتانیا هستند، لندن دو کشتی دیگر به ناوگان خود در این منطقه افزوده است. پیشتر ۳ گشتی بریتانیانی در کانال مانش در حال گشت‌زنی بودند.

 

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه (اول ژانویه ۲۰۱۹) به رسانه‌ها گفت، هدف از تقویت گشت‌زنی در آبراهه مانش، هم نجات جان انسان‌ها و هم مراقبت از مرزهای بریتانیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش دویچه وله، دو کشتی تازه منتقل شده به این منطقه، پیشتر در مدیترانه مستقر بودند. یکی از این کشتی‌ها در  چارچوب "ماموریت فرونتکس" فعالیت می‌کرد. فرونتکس یک نهاد اروپایی است که کنترل و نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه را بر عهده دارد.

 

یکی دیگر از کشتی‌های بریتانیایی همچنان در مدیترانه باقی مانده و به همکاری با فرونتکس ادامه می‌دهد. لندن مایل است که پس از خروج از اتحادیه اروپا نیز به تعهدات خود در حفاظت از مرزهای اروپا در چارچوب فرونتکس عمل کند.

 

پیش از این، وزرای کشور بریتانیا و فرانسه توافق کردند تا با همکاری مشترک به افزایش بهره‌گیری پناهجویان از کانال مانش برای جابجایی میان دو کشور پایان دهند.

 

به گزارش بی بی سی، ساجد جاوید، با نیمه‌کاره رها کردن تعطیلات خانوادگی به لندن بازگشت و طرح نیروی مشترک گشت آبی را با همتای فرانسوی خود ریخت.

 

بخشی از توافق دو وزیر شامل مقابله با قاچاقچیان انسان می‌شود و بخش دیگری از آن شامل آگاهی دادن به پناهجویان درباره خطرات گذر از کانال مانش با قایق‌های کوچک است.

 

به گزارش یورونیوز، عملیات اجرایی این طرح از طریق مرکزی که در نزدیکی کاله فرانسه مستقر می‌شود، انجام خواهد شد.

 

وزرای کشور فرانسه و بریتانیا همچنین توافق کردند تا با برگزاری جلسه‌ای مشترک در ماه ژانویه زمینه اجرای اقدام‌های تکمیلی به منظور تشدید حفاظت از مرزهای دو کشور را فراهم کنند.

 

وزارت کشور بریتانیا در این زمینه توضیحات بیشتری نداده است.

 

در  سال ۲۰۱۸ به گفته وزیر کشور بریتانیا ۵۳۹ نفر تلاش کردند که با قایق از کانال مانش عبور کرده و خود را به بریتانیا برسانند. سفر خطرناک این پناهجویان قایق‌سوار همه از سواحل فرانسه آغاز می‌ شود. از این تعداد ۴۳۴ نفر از اول اکتبر ۲۰۱۸ به این‌سو دست به این تلاش زدند و ۲۲۷ نفر نیز از سوی ماموران مرزی فرانسه متوقف شده‌اند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پناهجویان جام نیوز فرانسه بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی