Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست دوره ای کشور رومانی بر اتحادیه اروپا در حالی که این کشور با کمیسیون اختلافات و مناقشات زیادی دارد در سال جدید میلادی به چالشی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی نوشت: رومانی از امروز ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب حاکم پوپولیستی در رومانی از داخل دچار جدایی شده و به صورت غیر قابل پیش بینی حکومت می کند. عهده داری ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا در دورانی که  نوعی ضد انقلاب در رومانی اتفاق می افتد رخ می دهد.

اصلاحات عمیق در حوزه حاکمیت قانون که از حدود دوازده سال پیش به دنبال پیوستن رومانی به اتحادیه اروپا آغاز شده است به تدریج روند رو به عقب را طی می کند. این مسئله اتحادیه اروپا را که در مسیر ضعف روزافون قرار دارد در برابر چالش هایی قرار می دهد.

 در ادامه این مطلب آمده است: در این دوران موضوعات مهمی در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد که از جمله آن ها برگزیت است؛ چارچوب مالی اتحادیه اروپا هم باید در این دوران تدوین شود و یک بسته مهاجرتی هم باید تنظیم شود. علاوه بر این انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا هم در دوران ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا اتفاق می افتد و همچنین امضای توافق نامه برنامه ریزی شده اجباری بین صربستان و کوزوو نیز در این دوران اتفاق می افتد. همچنین اجرای توافق نامگذاری بین یونان و مقدونیه نیز باید تا ماه می سال جاری میلادی رخ دهد.

بدبینی کمیسیون اروپایی به حل مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکاابراز تردید یونکر درباره شایستگی رومانی برای عهده داری ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا

دولت در بخارست هم با شعارهای نسبتا تو خالی مانند یک اروپای امن و یک اروپای همگرا سعی می کند ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا را به رخ بکشد.

حزب حاکم  سوسیال دموکرات   (PSD) در رومانی که قدرت را در دست دارد از زمان انتخابات سال 2016 روی آرامش را ندیده است. "ویکتوریا دانچیلا"، نخست وزیر رومانی هم خطاهای پروتکلی و لفاظی های غیر ماهرانه ای را انجام می دهد. بی ثباتی های داخلی در حزب حاکم رومانی تاثیراتی بر ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا خواهد داشت. علاوه بر این این دولت در رومانی ادعا می کند که یک دولت عمیق و ریشه دار در دولت فعلی رومانی نهفته است و یک ارتباط مخفی بین افراد اطلاعاتی و قوه قضائیه این کشور وجود دارد که می خواهد به حزب حاکم آسیب برساند. دلیل این روند این است که بسیاری از اعضای حزب سوسیال دموکرات در رومانی تحت سوء ظن فساد قرار دارند.

پارلمان اروپا اواسط ماه نوامبر قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن نمایندگان درباره روند قانونی در رومانی عمیقا ابراز نگرانی کردند. کمیسیون اروپایی در آن زمان این مسئله را تایید کرد که کمبودهای قابل توجهی در حاکمیت قانون این کشور وجود دارد. در این شرایط حزب سوسیال دموکرت حاکم در رومانی هم انتقاد شدیدی به کمیسیون اروپایی وارد کرده است. رهبر این حزب این رویکرد کمیسیون که از رومانی حق اجرای نظرات خود را سلب می کند مورد انتقاد قرار داده است. نخست وزیر این کشور سعی می کند دولت را به عنوان قربانی نشان دهد. وی در این باره اظهار داشته است که ما بی دلیل مورد انتقاد قرار می گیریم و مجازات می شویم تنها به این دلیل که یک کشور اروپای شرقی هستیم. وی تصریح کرد که حزب وی حملات از طرف بروکسل را دیگر نمی تواند تحمل کند.

با وجود انتقادها از طرف بروکسل دولت رومانی همچنان رویکرد مورد نظر خود را در پیش می گیرد. این رویکرد حتی می تواند منجر به در پیش گرفتن یک روند محاکمه از طرف بروکسل علیه رومانی شود.

  چندی پیش، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در مصاحبه ای درباره قدرت رهبری رومانی و آمادگی آن برای عهده داری ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا ابراز تردید کرد.

یونکر در عین حال تصریح کرد که البته این کشور از نظر تکنیکی آمادگی خوبی در این راستا دارد. اما من اعتقاد دارم که دولت در بخارست به طور کامل درک نمی کند که ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا چه مفهومی دارد.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفته بود که برای یک رفتار بصیرانه و متفکرانه همچنین به این آمادگی نیاز است که دیگران را بشنویم و اراده قوی در این راستا داشته باشیم که دغدغه های شخصی خود را پشت قرار دهیم. من در این باره به کشور رومانی مشکوکم.

وی افزود: بخصوص وضعیت داخلی این کشور در حال حاضر به گونه ای است که رومانی نمی تواند به عنوان یک کشور متحد در اروپا حضور پیدا کند. در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا در خانه به یک جبهه متحد نیاز هست تا در این دوران همچنین بتوان از وحدت اروپا حمایت کرد.

رومانی  از امروز  اول ژانویه ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را تا پایان ژوئن و به مدت 6 ماه از اتریش تحویل می گیرد. در ماه نوامبر کمیسیون اتحادیه اروپا کمبودهای بالا در زمینه حاکمیت قانون و مبارزه با فساد در رومانی را تایید کرد. در این گزارش آمده بود که روند اصلاحات در رومانی متوقف شده و گام های رو به عقبی در این زمینه وجود داشته است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها

جعفر قرائتی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: واقعیت این است که در اجزاء صنعتی‌شدن مسیر خوبی در پیش گرفته شده است، اما تا نگاه تولید به مسکن وجود نداشته باشد این اجزا منجر به بهبود روند کلی ساخت نخواهند شد. به طور مثال اگر فونداسیون و برخی کار‌های زیربنایی انجام شود، اما سایر اجزای آن مسکن در موقع و موعد مقرر تکمیل نشود یا زیرساخت‌ها برای استفاده از آن مسکن فراهم نشود طبیعی است که ساخت مسکن به برنامه‌های پیش‌بینی شده نخواهد رسید.

قرائتی ستوده بیان کرد: همچنین خانه باید جای آرامش باشد و طبیعی است که اگر ساخت مسکن و مجموعه‌های مسکن به گونه‌ای باشد که خانه محل آرامش نباشد و معضلاتی داشته باشد نیز هدف خانه‌دار کردن مردم محقق نشده است.

تولید انبوه و ارزان مسکن با کمک دانش‌بنیان‌ها

وی عنوان کرد: دانش بنیان‌ها به طور قطع کمک مهمی به تولید انبوه مسکن با قیمت ارزان‌تر و حرکت در روند صنعتی‌سازی ساخت مسکن داشته و خواهند داشت، اما در این مسیر باید هم به بازار و تقاضای مورد نیاز اشراف داشته باشند و هم آنکه مشاورانی داشته باشند که در دل بازار تولید مسکن باشندو به عبارتی از تقاضای بازار آگاهی داشته باشند تا به آنها مشاوره‌های لازم را ارایه دهند.

قرائتی ستوده گفت:‌صنعتی‌سازی در کشور مسیر خوبی را طی کرده است و دانش‌بنیان‌ها هم در طی این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اما پشتیبانی‌های لازم از آن صورت نگرفته است.

برخی در بدنه وزارت راه مایل به تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن نیستند

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان تصریح کرد: خانه محصولی کامل است و طراحی و برنامه اجرا از روز اول باید به گونه‌ای باشد که بتوان کار را در زمان‌بندی معین به اتمام رساند. اگر برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد به راحتی می‌توان سالانه یک میلیون واحد ساخت، اما واقعیت این است که عده‌ای مایل به اجرای سریعتر برنامه‌ها نیستند و برخی از آنها نیز متاسفانه در بدنه وزارت راه هستند.

ادامه روند کنونی در ساخت نهضت ملی مسکن خیانت به کشور است

قرائتی ستوده خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی که برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی انجام شده با همان دست‌فرمان فعلی به پیش رود خیانت به کشور شده است به این دلیل که منابع کشور به هدر می‌رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان افزود: تولید در همه جای دنیا مورد احترام است، اما صنایع و از جمله صنایع وابسته به مسکن به دلیل کمبود برق و گاز در زمستان و تابستان با تعطیلی مواجه می‌شوند.

با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان دانش‌بنیانی‌شدن ساخت مسکن را پیگیری کرد

قرائتی ستوده عنوان کرد: دانش‌بنیان یعنی با یک تفکر خلاق از دانش بهره برد، اما با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان این مسیر را طی کرد و باید با یک دید کل‌نگر بتوان برای همه بخش‌های صنعتی کشور از جمله مسکن برنامه‌ریزی اجرایی داشت.

معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد

وی تصریح کرد: صنعت مسکن یک صنعت فرابخشی و وزارتخانه‌ای است به این معنا که تنها بنیاد مسکن یا معاونت مسکن وزارت راه یا وزارت کار یا نیرو و نفت نمی‌تواند متولی آن باشد. پیشنهاد ما این بوده است که معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد که تمامی وزارتخانه‌های مرتبط از راه و شهرسازی، نیرو، نفت و کار در آن حضور داشته باشند.

قرائتی ستوده بیان کرد: از نظر تعداد مهندسان مرتبط با ساخت مسکن و هر رشته‌ای که به آن مرتبط است رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

موانع ساخت انبوه مسکن با فرآیند‌های اجرایی

وی افزود: مشکل اساسی ساخت انبوه مسکن در فرایند‌های اجرایی است. متاسفانه باید گفت در حالی که قرار بود دانشگاه‌های علمی و کاربردی تکنسین و افراد اجرایی برای ساخت مسکن پرورش دهند این فارغ‌التحصیلان آشنا به فعالیت‌های تکنسینی نیستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها