Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ علل حادثه برای اتوبوس دانشگاه آزاد را تشریح کرد. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا مهاماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پس از نشست امروز(سه‌شنبه 11 دی) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: پس از وقوع حادثه در دانشگاه علوم و تحقیات، پلیس راهور در محل حادثه حضور پیدا کرد  و پلیس به سه گروه برای بررسی علل حادثه تقسیم شد که گروه اول موضوع خطای انسانی حادثه را دنبال کرد، گروه دوم موضوع مربوط به ایمنی راه و گروه سوم نیز ایمنی وسیله نقلیه را مورد رسیدگی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی: تذکری درباره نقص فنی اتوبوس‌های دانشگاه آزاد دریافت نکردیم

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم، کارشناسان امر به موارد و موضوعاتی که همه این موارد در حادثه تأثیرگذار بود را احصا کردند، از جمله اینکه اگر وسیله نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی بود توسط راننده حرکت نمی‎‌کرد و پیمانکار در این زمینه قصور به خرج نمی‌داد این حادثه به این شکل رخ نمی‎داد.

سردار مهماندار افزود: همچنین موضوع نقص فنی ترمز خودرو نیز نکته مهمی بود که به آن نیز پرداخته شد و در بررسی‎های به عمل آمده مشخص شد که سیستم ترمز اتوبوس دارای نقص فنی بوده و سرویس‌های لازم روی آن صورت نگرفته و همین موضوع باعث شده که به مرور ایراداتی بر خودرو وارد شود و پمپ بادی اتوبوس به اصطلاح خالی کند و حادثه رخ دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد، پیمانکار بایستی از اتوبوس بنز و اسکانیا برای جابه‌جایی دانشجویان به کار گیری می‌‎کرد که متأسفانه از اتوبوس شهاب استفاده شده بود که این هم یکی از موارد مورد اشکال بود و تقصیر پیمانکار را بیشتر می‌کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  افزود: در حوزه راه دانشگاه نیز دو موضوع گارد ریل و ایجاد راه فرار پیش بینی نشده است که به کاهش خسارات و تلفات حادثه می‌انجامید. همه این موارد خدمت دادستانی قوه قضاییه گزارش شده که در مورد سهم و نتیجه مقصران حادثه دادستان تهران اعلام نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مجلس دهم دانشگاه آزاد مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «افق تحول دانشگاه ۲ » با حضور محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر همایون معاون علوم‌انسانی و هنر و مدیران و اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی سراسر کشور از ساعت ۱۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در واحد شاهرود دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096922

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • برخورد خودروی ال نود با پراید یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور