Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان هواپیمایی کشور، سردار حسن مهری گفت: با استفاده از نیرو‌های مجرب مستقر در فرودگاه‌ها ۹۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی آذر ماه امسال از قاچاقچیان پروازی که قصد خروج از کشور را داشتند کشف و ضبط شد.

وی گفت: این میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر افزایش یافته است که حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی اظهار داشت: این کشفیات شامل تریاک، هروئین، حشیش، کراک، شیشه، کوکائین، گراس و دیگر مواد مخدر است

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در این ارتباط ۶۷۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر که ۵۵ نفر از آنان زن هستند دستگیر شدند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شده اند.

سردار مهری با بیان اینکه از این تعداد قاچاقچی دستگیر شده ۲۴ نفر، قاچاقچیان حرفه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فرودگاه‌های مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین کشفیات را داشته است.

استفاده از بسته‌های پستی ترفند قاچاقچیان مواد مخدر

وی گفت: برخی از قاچاقچیان برای در امان ماندن و فرار از قانون برای انتقال و جابجایی مواد مخدر از طریق بسته‌های پستی و جاسازی آن به جابجایی مواد مبادرت می‌کنند.

سردار مهری افزود: از این میزان کشفیات ۳۳ کیلوگرم در قالب بسته‌های پستی و جاسازی در دستگاه‌های صنعتی بوده است که بزرگترین محموله شامل یک بسته ۲۹ کیلوگرمی تریاک در قالب جاسازی در ظروف و دستگاه‌های صنعتی طراحی و به طریق ماهرانه‌ای برای ارسال به خارج از کشور جاسازی شده بود که با درایت ماموران در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیرشده است.

به گفته وی، هشت نفر از قاچاقچیان دستگیر شده از اتباع خارجی هستند که مهمترین این افراد فردی بود که با به همراه داشتن دو کیلو و ۸۰۰ گرم کوکائین از کشور بولیوی به دبی و از دبی به اصفهان آمده بود که در فرودگاه این استان دستگیر شد.

سردار مهری با بیان اینکه از تعداد قاچاقچیان دستگیرشده آذر ماه ۱۰ نفر نیز با روش بلع انباری (بلعیدن) قصد خروج ۸۴۰ گرم مواد مخدر از کشور را داشتند، گفت: از این تعداد هشت نفر مرد و دو نفر زن هستند که این گونه افراد عموما با درایت و تجربه پلیس توسط چهره زنی استفاده از دستگاه‌های ایکس ری و بادی اسکنر شناسایی و دستگیر می‌شوند.

دستگیری ۶۳۰۲ قاچاقچی در فرودگاه‌های کشور

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون از ۹ فرودگاه بین المللی کشور ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و شش هزار و ۳۰۲ نفر قاچاقچی دستگیر شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش دارد.

سردار مهری در توصیه به هموطنان گفت: قاچاقچیان برای نیل به اهداف شوم خود اقدام به جاسازی مواد مخدر در اشیای مختلف می‌کنند که بدون استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته، مشاهده جاسازی آن‌ها برای افراد عادی امکانپذیر نیست لذا از پذیرش اشیا و هر گونه وسایل دیگران به خصوص افراد ناشناس به عنوان امانت خودداری کنند، زیرا در نهایت آن‌ها هستند که باید پاسخگوی مقامات قضایی به عنوان صاحب کالا باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه مسافر قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر