Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین فرقانی متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره فواید و مضرات فصل سرما اظهار کرد: آغاز فصل سرما خواسته یا ناخواسته تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر زندگی ما دارد؛ شاید بهتر باشد این بار از تاثیرات مثبت آن شروع کنیم؛ معمولاً در فصل سرما بدن برای گرم شدن به انرژی بیشتری نیاز دارند و این مصرف انرژی باعث افزایش سوخت چربی‌ها می‌شود؛ در واقع سرما باعث می‌شود  مقدار چربی داخل بدن کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزایش چربی سوزی به خصوص برای کسانی که اهل ورزش‌‌های زمستانی مثل اسکی روی برف و امثال آنها هستند مشهودتر است؛ به دلیل این که هنگام ورزش بدن درگیری بیشتری با سرما دارد.

این متخصص داخلی بیان کرد: از دیگر فواید فصل سرما، کنترل فشار خون است؛ در دمای پایین‌، مجاری عروقی بیشتر باز می‌شوند و جریان خون بیشتری را از درون خود عبور می‌دهند تا بدن را گرم‌تر نگه دارند؛ این امر طبیعی منجر به پایین آمدن سطح فشارخون و کنترل آن می‌شود.

خوارکی‌های مفید برای فصل سرما

فرقانی افزود: مصرف شلغم و کلم را در این فصل فراموش نکنید، چرا که مصرف این خوراکی‌ها  ماده‌ای  به نام گواتر را درون خون آزاد می‌کند که در بزرگ‌تر شدن عروق سطحی بدن موثر است و در نهایت بدن را گرم وفشار خون را پایین‌ نگه می‌دارد؛ این دو ماده غذایی را می‌توانید به صورت پخته و خام مصرف کنید.

وی گفت: بنا بربررسی‌های انجام شده فصل سرما افزایش اشتها را به همراه دارد که با توجه به مطلب بالا این افزایش اشتها  به چاقی  ختم نمی‌شود و برای بدن مفید است؛ همچنین محققان برای داشتن خوابی آرام اغلب دمایی پایین‌تر از دمای معمول را پیشنهاد می‌کنند که خود به خود در این فصل در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ همان طور که می‌دانید کم خوابی می‌تواند صدمات بسیاری از جمله اختلالات در عملکرد شناختی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی و دیابت، به بدن ما وارد کند.

بیشتر بخوانید: نسخه طب سنتی برای درمان سرماخوردگی

این متخصص داخلی تشریح کرد: البته فصل زمستان دردسر‌های خاص خودش را هم دارد، برای مثال می‌توانید فصل سرما را یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی برای شیوع بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی، اختلالات ریوی و مشکلات گوش و حلق بدانید.

وی درباره علت افزایش شیوع بیماری‌ها در این فصل گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما اغلب مردم برای کنترل حرارت، معمولاً فضا زندگی را محدودتر و سعی می‌کنند به وسایل گرمایشی نزدیک‌تر باشند؛  این امر یعنی قرار گرفتن در محیطی بدون چرخش هوا و بسته که باعث افزایش احتمال انتقال ویروس و پخش شدن بیماری های واگیر می‌شود و می‌تواند مشکلات شدیدی به خصوص در زمینه بیماری‌های ریوی و تنفسی ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کندوان یکطرفه شد
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد