Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@19:35:48 GMT

بانوان باردار ید مصرف کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۷۸۸۵

 محمد حسن انتظاری با بیان اینکه منشا اصلی ید برای بدن انسان غذاهای دریایی است اظهارکرد: استان‌های مرکز ایران که دریا دور هستند باید غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: بعد از غذاهای دریایی، بهترین منبع برای تامین ید، نمک‌های ید دار است که به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال شهروندان باید با نشانه‌های کمبود ید در بدن آشنا باشند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مهمترین مشکل ناشی از کمبود ید، ابتلا به بیماری گواتر و برزگ شدن غده تیروئید است افزود: غده تیروئید موتور محرک بدن است و کمبود ید موجب اختلال در عملکرد آن و در نتیجه بی حوصلگی، چاقی، باد کردن پاها، چربی خون و خستگی می‌شود.

انتظاری تصریح کرد: یکی از موارد خطرناک در کمبود ید، مربوط به مادران باردار است، چرا که این مساله موجب کاهش رشد و هوش نوزاد می‌شود. اختلالات مغزی در نوزاد می‌تواند ناشی از کمبود ید در بدن مادر باشد.

وی خاطر نشان کرد: بانوان باردار باید هفته‌ای یکبار از غذاهای دریایی استفاده کنند تا نیاز ید و امگا-3 در آنها برطرف شود. همچنین مادران باید از مصرف بیش از اندازه نمک برای تامین این ماده جلوگیری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بدن انسان ایران برنامه غذایی وزارت بهداشت و درمان تغذیه ابتلا به بیماری رشد نوزاد اصفهان ایران تغذیه دانشگاه علوم پزشکی نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پنالتی‌زن داریم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی در نشست خبری اظهار کرد: قبل از صحبت درباره بازی، فوت دو هفته پیش هوادار محترم تراکتور را به مردم تبریز و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گویم. واقعا ناراحت شدم روحشان شاد باشد.

به بچه های خودم خدا قوت می‌گویم و به تیم تراکتور تبریک. ۱۲۰ دقیقه تلاش کردیم ولی در پنالتی ها بیش از همه چیز شانس هم کمک کننده است و دقت ضربات هم مهم است. تیم ما در طول فصل تا الان ۲ پنالتی زده بود که هر دو را خراب کردیم و شاید کمبود پنالتی زن داریم.

خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی