Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@02:29:38 GMT

هندوراس سفارتخانه خود را به قدس منتقل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۸۱۷۵

هندوراس سفارتخانه خود را به قدس منتقل می‌کند

درپی دیدار رئیس‌جمهور هندوراس با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برزیل، دولت این کشور توافق کرد که سفارتخانه خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

به گزارش فارس، منابع مطلع خبر می‌دهند که دولت هندوراس موافقت کرده که سفارتخانه خود در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» می‌گوید که این توافق در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «خوان اورلاندو» رئیس‌جمهور هندوراس در حاشیه مراسمی در برزیل حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هندوراس به شرطی حاضر شده سفارتخانه خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند که رژیم صهیونیستی نیز ظرف دو ماه آینده سفارتخانه‌ای در «تگوسیگالپا» پایتخت این کشور تاسیس کند.

به نوشته وبگاه شبکه «آی24 نیوز» نتانیاهو و ارولاندو شامگاه سه‌شنبه در دیدار سه‌جانبه‌ای به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برزیل، به گفت‌وگو درباره موضوع سفارتخانه نشستند.

پیش از این نیز نتانیاهو ادعا کرده بود که «جیر بولسونارو» رئیس‌جمهور منتخب برزیل به او اطمینان داده که پس از مراسم تحلیف و در دست گرفتن زمام امور، مقدمات انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی را فراهم کند. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور منتخب برزیل چند ماه پیش گفته بود تصمیم دارد به تقلید از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. او اندکی بعد از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت: «هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.»

تولیدکنندگان گوشت در برزیل که بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند نگران هستند انتقال سفارت می‌تواند بر صادرات این محصول به سایر کشورها تأثیر داشته باشد.

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شده؛ آذرماه سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت این اقدام به تصویب رساند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هندوراس انتقال سفارت قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد