Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرمانده پلیس راه کردستان گفت: وجود مه صبحگاهی در برخی جاده های برون شهری این استان بویژه گردنه ها و مناطق مرتفع و کوهستانی باعث کاهش دید افقی رانندگان وسایل نقلیه شده است.

سرهنگ عیسی گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون به جز مه گرفتگی مشکلی خاصی در جاده ها برای تردد وسایل نقلیه گزارش نشده و پیش بینی می شود این پدیده تا ساعتی دیگر و گرم شدن هوا فروکش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این پدیده باعث کاهش محسوس دید افقی رانندگان شده است، افزود: طبق پیش بینی های هواشناسی کردستان، بارش های برف و باران در قسمت غربی استان از جمله بانه و مریوان از امروز آغاز می شود.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز گفت: هم اکنون با توجه به اطلاعات دوربین های پایش نظارت تصویری در محور سنندج - کامیاران شاهد بارش خفیف برف و کاهش دید در گردنه مروارید هستیم.
دانش زندی افزود: دیگر محوری که هم اکنون بارش برف در آن آغاز شده مسیر مریوان - مرز باشماق است که بارش در این جاده از شدت چندانی برخوردار نیست.
وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ لازمه تردد در محورهای استان است.
به گزارش ایرنا، تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش بینی وضع هوا نشان می دهد، از امروز چهارشنبه تا اواخر وقت روز پنجشنبه استان در دامنه فعالیت موج ناپایدار و بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و گاهی شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، در گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف است.
بر این اساس بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر و اوایل شب چهارشنبه تا عصر و اوایل شب پنجشنبه است و پتاسیل بارش در بخش غربی و شمال غربی استان ( بانه، سقز ، مریوان، سروآباد و منطقه اورامان) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.
همراه با این سامانه بارشی وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید است ودر ارتفاعات و گردنه ها امکان کولاک برف وجود دارد و در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی، در گردنه ها و بیشتر جاده های استان به دلیل بارش، کولاک برف و مه دید کاهش می یابد.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري پليس راه مه گرفتگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی

تین نیوز

تمدید مدرک زیر دیپلم ( سیکل، سوم راهنمایی، پایان متوسطه اول ) برای دریافت کارت هوشمند رانندگی کامیون با انتقاد شماری از رانندگان کامیون با سابقه مواجه شد.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی که خود دانش آموخته مهندسی و سال ها در شغل رانندگی مشغول فعالیت  است، حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی کامیون برای رانندگان جدید الورود و تازه کار را دیپلم ذکر کرد.

او در توضیح این موضوع گفت: در حال حاضر شرایط تحصیل مانند گذشته سخت  نیست و به گونه ای است که اخذ مدرک دیپلم برای اقشار مختلف امکان پذیر است و دانش آموزان با امکانات کمک آموزشی و اینرتنت و گوشی و ... اگر حداقل هوش و ذکاوتی داشته باشند قادر به دریافت حداقل مدرک دیپلم هستند.

وی افزود: البته این موضوع را قبول داریم که درس هایی که در دوران تحصیل خوانده می شود در مهارت رانندگی تاثیر ندارد، اما برای ورود به هر حرفه ای یک حداقل هایی لازم است که نباید نادیده گرفته شود و اگر فردی این حداقل ها را برای ورود به حرفه رانندگی نداشته باشد باید در مورد صلاحیت وارد شدنش به این حرفه فکر کرد.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که تاکید بر مدرک تحصیلی برای افراد جوان مد نظر است نه رانندگانی سابقه کار دارند و قبلا در این حرفه مشغول فعالیت کرده اند،  عنوان کرد: اگر  یک جوان با این همه امکانات نتوانسته است دیپلم بگیرد باید بیشتر در زمینه توانمندی های او دقت کرد.

جلیلی افزود: اگر شرط مدرک دیپلم برای فعالیت در رانندگی ناوگان سنگین جاده ی اعمال نشود، افرادی که امکان فعالیت و جذب در هیچ حرفه دیگری را نداشته اند، وارد این حرفه می شوند.

او این موضوع را در افزایش تصادفات  موثر و فعالیت در جاده با وجود چنین رانندگانی را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش تین ینوز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومیرا برای اخرین بار زیر دیپلم شامل سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره اول متوسطه و یا معادل آنها آعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برابرای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته