Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:23:58 GMT

شاخص‌های سیستان و بلوچستان جهش مطلوبی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۹۲۸۲

شاخص‌های سیستان و بلوچستان جهش مطلوبی ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان مورد عنایت مقام معظم رهبری, ریاست جمهوری , دولتمردان و مسئولان کشوری بوده است که سفر معاون اول ریاست جمهوری و چند تن از اعضای هیئت دولت، خود گواه این موضوع است.

‌به گزارش ایسنا- ‌احمد علی موهبتی در نشست بررسی مسائل و مشکلات استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، همچنین به بخشی از خواسته‌های بسیار مهم از این مقام مسئول اشاره کرد و افزود: در این سفر ما خواستار اتمام طرح های نیمه تمام و محقق کردن قول‌های مسئولان در استان هستیم و همچنین رساندن شاخص‌های این استان به میانگین کشوری از دیگر خواسته های ما برای توسعه استان سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به طرح های بسیار مهم و بزرگ استان از قبیل بندر، راه آهن، بزرگراه و گاز عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها اگرچه که به رشد و توسعه استان بسیار کمک می کند ولی از آنجایی که بخشی از این طرح ها توسعه ملی را به دنبال دارد در توسعه محلی نقش به‌سزایی نخواهد داشت‌.

وی افزود: شاخص های ما در استان جهش مطلوبی ندارد و از آنجایی که اعتبارات جهت طرح‌های ملی است، مانع از حمایت ما از بخش خصوصی می‌شود‌.

استاندار سیستان و بلوچستان به مشکلات و کمبودهای استان در بخشهای بهداشت، آموزش و منابع آبی اشاره کرد و افزود: مادامی که ما در زمینه منابع آبی, بهداشت و آموزش مشکل داشته باشیم اعتبارات ما نباید صرف طرح‌های ملی شود زیرا این مسائل برای این استان اولویت بیشتری دارد‌.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری نسبت به برآورده شدن بخشی از آرزوهای دیرینه مردم این استان و اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: تمامی تلاش ما در این سفر مصوبات بسیار خوب برای توسعه استان است، ضمن اینکه ما باید از فرصت مرز به‌خوبی بهره ببریم و در راستای توسعه استان تمامی وعده‌های مسئولان را محقق کنیم‌.

موهبتی در پایان افزود: در این سفر سند توسعه استان به همراه ۸۶ نامه تهیه شده که در هر کدام از این نامه ها یکی از خواسته های استان قید شده است و لازم به ذکر است که بخشی از این سند درخواست کمک به بخش خصوصی و تخصیص ۱ یا ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با حمایت و موافقت مقام معظم رهبری برای توسعه استان سیستان و بلوچستان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شاخص های سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد

پیکر بی‌جان دو فرد غرق شده در رودخانه نیاتک منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر شهرستان هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، جسد دومین غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک غرق شدند که با تلاش حاضرین دو نفر نجات پیدا کردند و دو برادر 14 و 19 ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • نخستین کارخانه فرآوری مس و طلا در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۵۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی سیستان و بلوچستان اضافه شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد