Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیره مطهری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بودجه قرآنی ۹۸ اظهار کرد: متأسفانه روند نگرش به بودجه فعالیت‌های قرآنی، رکودی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح کشور ایجاد کرده است.
این مسئول با اشاره به سبقه بودجه فعالیت‌های قرآنی در کشور بیان کرد: در سال‌های 92_91 شاهد توجه خوبی از سوی مسئولان به فعالیت‌های قرآنی بودیم به‌گونه‌ای که در حدود 200 میلیارد تومان به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطهری افزود: این امر موجب رونق فراوانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی شد و شاهد رشد چشمگیری در این حوزه بودیم به‌گونه‌ای که مؤسسات قرآنی موردحمایت ویژه قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: این حمایت در مجموع فعالان قرآنی را به آینده‌ای روشن امیدوار و چشم‌اندازی ایده آل را برای کسانی که در این حوزه مشغول فعالیت بودند  ترسیم می‌کرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: متأسفانه این دیدگاه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی منحصر به همان سال‌ها باقی ماند و در سال‌های بعد از آن با کاهش اعتبارات قرآنی مواجه بودیم.
وی بیان کرد: در سال 93 این مبلغ به 87 میلیارد تومان کاهش یافت که در چندوچون اجرایی شدن این اعتبار و در اختیار قرار گرفتن آن به فعالیت‌های قرآنی نیز سؤالاتی مطرح است.

مطهری با اعلام اینکه در سال 94 بودجه خاصی برای این موضوع در نظر گرفته نشد، اضافه کرد: در سال 95 نیز تنها 5 درصد بودجه مصوب یعنی در حدود 10 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی محقق شد.
وی اعلام کرد: بدترین حالت برای مؤسسات در سطح کشور در این سال‌ها اتفاق افتاده است زیرا بعد از حمایت مادی و معنوی در سال‌های 90 تا 92 و حذف تمامی این حمایت‌ها در سال‌های بعد از آن، ضربه‌های جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های قرآنی و کار در حوزه فرهنگ قرآنی ایجاد شده است.
این مسئول یادآور شد: یکی از تبعات ناخوشایند کاهش بودجه تضعیف فعالیت‌های مؤسسات است چرا که طبق آماری که از سوی مؤسسات کل کشور ارائه می‌شود در سال‌های اخیر بسیاری از مؤسسات ورشکسته شده یا نتوانسته‌اند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
وی افزود: در استان قزوین نیز در سال‌های اخیر حتی بهترین مؤسسات که سابقه طولانی در بحث آموزش‌های عمومی و تخصصی داشتند با توجه به وضعیت اقتصادی در تنگناهای بسیار قرار گرفته‌اند و همین موضوع اداره مؤسسات را بسیار سخت کرده است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با تأکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند بودجه است، خاطرنشان کرد: برای عرضه و ابلاغ قرآن کریم در سطح جامعه، عمومی‌سازی فهم و گسترش قرآن و فرهنگ برگرفته‌شده از کلام وحی نیازمند کار جهادی هستیم که به‌طور قطع بدون اختصاص بودجه لازم در این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین کاهش بودجه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است