Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوذر علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: سومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار رشید اسلام شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: این آئین معنوی با حضور خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی روز چهار‌شنبه دوازدهم دی‌ماه همزمان با بیست و پنجم ربیع‌الثانی سال 1440 هجری قمری از ساعت 14 آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند شهید علیخانی در ادامه بیان کرد: سومین سالگرد شهادت سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان در تالار اجتماعات شرکت ملی حفاری واقع در اهواز، ملی راه، خیابان شهید سید فخرالدین طباطبایی نژاد(زاویه) نرسیده به ناحیه مقاومت امام علی(ع) برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم یاد این شهید را گرامی می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز حضور می‌یابند که اجرای آن بر عهده نصرالله رضاییان از مجریان توانمند خوزستان است.

علیخانی عنوان کرد: سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان سخنرانی می‌کند.

فرزندشهید علیخانی اضافه کرد: همچنین در این برنامه صادق آهنگران از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به حماسه‌سرایی و شعرخوانی می پردازد.

 

به گزارش بسیج شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم اهواز است که در تاریخ سوم خردادماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان دیده به جهان گشود.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی و باصفای آنها کرد.

این فرزند دلیر خوزستان برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) عازم سوریه شد و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

این دلیرمرد در روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان‌طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

انتهای پیام/ح

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • هویت ۲ شهید البرزی شناسایی شد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود