Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اظهار داشت:خودرو‌های خارجی گذرموقت در ایران از سه ماه تا شش ماه اجازه تردد دارند و پس از پایان این زمان باید به کشور مبدا بازگردانده شوند.

به گزارش میزان چند سالی است که واردکنندگان و شرکت‌های مختلفی در زمینه واردات اتومبیل‌های گذرموقت فعالیت می‌کنند تا افرادی که از کشور‌های خارجی اقامت ندارند نیز بتوانند از این طریق، یک خودروی گذرموقت را برای خود سفارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا ماجرا از این قرار است که اتومبیل مورد نظر را به شرکت‌های معتبر سفارش داده و بعد از اتمام مدت تردد نیز از طریق همان شرکت‌ها برای خروج خودرو اقدام می‌کنند. هر چند در این میان متاسفانه فعالیت تعداد زیادی از این شرکت‌ها غیرقانونی بوده و گرفتن اتومبیل از آن‌ها ممکن است دردسر‌های زیادی را برای مشتریان درپی داشته باشد.

نکته دیگر اینجاست که طبق قانون خرید و فروش اتومبیل گذرموقت ممنوع بوده و انتقال وکالتی آن نیز کاملا غیرقانونی است و گویا فقط مالک خودرو می‌تواند پشت فرمان این اتومبیل‌ها بنشیند و درصورت مشاهده تخلف، اتومبیل توقیف می‌شود.

سردار تقی مهری اظهار داشت:اجازه ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور زیرنظر گمرک صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از شرکت‌ها اقدام به ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور کرده و این خودرو‌ها را قیمتی کم‌تر از قیمت اصلی خودرو‌ها در اختیار مشتریان خود می‌گذارند و بعد از مدتی که اجازه تردد این خودرو‌ها تمام شده دوباره آن‌ها را به کشور مبدأ منتقل کرده و سپس با اجازه مجدد به مشتری خود در ایران می‌رسانند گفت:هنوز در این مورد ابلاغی به پلیس نشده است، اما قوانین و مقررات مشخص است و متولی این کار یعنی گمرک کشور طبق قوانین اجازه ورود این نوع خودرو‌ها را به کشور می‌دهد.

مهری در ادامه افزود:طبق قانون خودرو‌های خارجی در بازه‌های زمانی سه ماهه و شش ماه حق تردد در کشور را دارند و پس از این مدت باید از کشور خارج شوند در غیراینصورت اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور درباره برخورد پلیس با خودرو‌های خارجی متخلف نیز گفت:بر اساس ترددی که این خودور‌ها در سطح معابر دارند در صورت تخلف می‌توانیم این خودرو‌ها را اعمال قانون کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تردد خودروهای خارجی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین

بیمه نوین، این شرکت از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، مسئولیت و بدنه اتومبیل خود را با تخفیف و شرایط خاص به فروش می‌رساند.

تخفیفات بهاره بیمه نوین شامل؛ بیمه‌های بدنه اتومبیل، آتش‌سوزی منازل مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، عمرانی و خدماتی، مسئولیت مدنی مدیران مجموعه‌های ورزشی مسئولیت مدنی هیأت مدیره مجتمع‌های مسکونی یا اداری در قبال ساکنین، مراجعین و اشخاص ثالث می‌شوند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط تخفیفات بهاره بیمه نوین بیمه نوین، می‌­توانند با شماره ۰۲۱۲۳۰۴۷ تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی