Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: چهار کشاورز اين استان در رديف توليدکنندگان نمونه بخش کشاورزي کشور قرار گرفتند.

مجتبي پيري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت:در راستاي سياست‌هاي وزارت جهادکشاورزي مبني بر ارج نهادن به توليد کنندگان بخش کشاورزي، ايجاد رقابت سالم بين توليد کنندگان براي توليد بيشتر و بهتر، الگو قرار گرفتن کشاورزان نمونه و بکارگيري آنان در اشاعه اطلاعات و يافته هاي نوين همه ساله جمعي از کشاورزان به عنوان نمونه ملي معرفي و از آنان قدرداني مي‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: نمونه‌هاي بخش کشاورزي در مرحله نخست در سطح دهستان، بخش‌ها و شهرستانها شناسايي و پس‌ از تکميل مدارک به سازمان جهاد کشاورزي معرفي و پس از ارزيابي و بررسي کارشناسي افراد برتر هر رشته انتخاب و براي رقابت با افراد برتر ساير استان‌ها در سطح ملي به کميته ستاد انتخاب مرکزي وزارت جهادکشاورزي معرفي مي شوند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: براي تعيين کشاورزان برتر استان 160پرونده در شهرستانها تکميل و پس از بررسي کارشناسي 52 نفر به عنوان توليد کنندگان برتر سال زراعي 97 - 96برگزيده شدند.
وي افزود: پرونده 32 نفر از برگزيدگان استاني به دفتر مرکزي وزارت جهادکشاورزي معرفي که در نهايت چهار نفر به عنوان نمونه کشوري انتخاب شدند.
پيري اظهار داشت: قادربخش بارکزهي به عنوان توليد کننده نمونه خرما از سيب وسوران، علي اکبر بهادري به عنوان شرکت تعاوني نمونه عشايري از زاهدان، خالد نيازي به عنوان صياد نمونه ماهيان صنعتي از کنارک و محمدخدابخشي به عنوان شرکت نمونه توليد کننده آرد از زاهدان نمونه ملي بخش کشاورزي کشور شدند.
وي خاطر نشان کرد: سي و سومين دوره انتخاب و معرفي نمونه هاي ملي بخش کشاورزي يازدهم دي در سالن همايش فجر سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي برگزار و از نمونه هاي بخش کشاورزي تجليل شد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب نزديکي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مرکبات و غيره دارد.
توليد محصولات کشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيکشهر، سرباز، ايرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان توليد دو بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ