Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی این روز‌ها بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفته است. او در سانحه‌ای که برای اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اتفاق افتاد، تحت فشار دانشجویان و افکار عمومی ایران است؛ حادثه‌ای که تا این لحظه به کشته شدن ده و زخمی شدن ۲۵ تن از دانشجویان این دانشگاه منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسیاری از دانشجویان در تجمع‌های اعتراضی روز‌های اخیر مکررا با شعار «مسئول بی‌لیاقت/استعفا، استعفا» خواستار کناره‌گیری علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد شدند؛ درخواستی که با توجه به نمونه‌های بین المللی و البته نمونه داخلی مثل اخراج چند نفر از کارکنان و مدیران صدا و سیمای استانی به دلیل پخش غیرعمدی صحنه‌های مستهجن یک فیلم سینمایی پر بیراه به نظر نمی‌رسد.
طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اما انتقادها علیه خود را نپذیرفته و مشکلات را به مدیریت پیشین دانشگاه آزاد مربوط می‌داند. او در یک برنامه رادیویی گفته بود «مسئله حمل و نقل دانشجویان توسط پیمانکارانی که در مناقصه‌ها برنده می‌شوند، سپرده می‌شود. یک و سال و نیم پیش این پیمانکار در مناقصه‌ای انتخاب و با قراردادی که بسته شد، مسئولیت حمل‌ونقل بر عهده وی قرار داده شد. مدیریت جدید علوم و تحقیقات نیز حدود ۲ ماه است که مسئولیت این دانشگاه را برعهده گرفته است. دانشگاه به‌صورت جدی در طول دو ماه گذشته چهار بار تذکر داده است. حتی به پیمانکار اخطار داده بودند که اگر مفاد قرارداد را انجام ندهد، با او لغو قرارداد می‌کنند.»

سخنان طهرانچی در حالی مطرح شده که سید نواب حسینی‌منش رئیس سازمان معاینه فنی گفته زمان معاینه فنی اتوبوس‌ها سه هفته پیش تمام شده بود؛ یعنی دقیقا پس از زمانی که مدیریت جدید مسئولیت دانشگاه را بر عهده گرفته است. این بدان معناست که طهرانچی حاضر نیست مسئولیت انتصاب‌های خود را بپذیرد؛ یکی از این انتصاب‌ها، مشاور عمرانی کنونی دانشگاه‌های آزاد استان تهران در کمیسیون معاملات است؛ سید مجتبی موسوی، پسر خاله طهرانچی که او را به عنوان چهره اصلی معاملات عمرانی دانشگاه می‌توان معرفی کرد.
مجتبی موسوی در کمیسیون معاملات در کارگاه آموزشی یکسان سازی کمیسیون معاملات استان تهران

مجتبی موسوی در زمان ریاست طهرانچی بر دانشگاه شهید بهشتی با حکم رئیس دانشگاه، در دفتر مدیریت امور فنی و عمرانی این دانشگاه مشغول به کار شد. براساس چارت سازمانی دانشگاه شهید بهشتی، این دفتر «وظیفه برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت‏‌های مشاور و پیمانکار برای طرح‏‌های عمرانی» را برعهده دارد. موسوی در مراسم افتتاح خوابگاه شهید شهریاری دانشگاه شهید بهشتی در کنار طهرانچی رییس وقت دانشگاه شهید بهشتی- شهریور ۹۴

 

موسوی در افتتاح بخش اداری دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی- اسفند ۹۴ به گزارش رویداد۲۴ پس از پایان دوران ریاست طهرانچی بر دانشگاه شهید بهشتی، موسوی نیز از این دانشگاه خارج شد و این بار با حکم پسر خاله خود به عنوان مشاور عمرانی رییس دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد؛ سمتی که به واسطه نقشی که در تعیین پیمانکاران پروژه‌های کلان عمرانی در دانشگاهی با وسعت دانشگاه آزاد دارد، بسیار کلیدی و حائز اهمیت است. در دوره پیش از طهرانچی، قراردادهای حمل و نقل دانشجویان با سازمان اتوبوسرانی تهران بسته می‌شده است اما در دوره جدید این قراردادها با بخش خصوصی و شرکت‌های دیگر بسته شده است.

سابقه طهرانچی در به کارگیری قوم و خویش‌های خود به این مورد محدود نمی‌شود. به گفته یک منبع آگاه، در زمان ریاست طهرانچی بر دانشگاه شهید بهشتی، احسان طهرانچی برادر محمدمهدی، در دوره‌ای که استخدام‌های رسمی دولت تنها منوط به نتیجه آزمون‌های استخدامی سراسری و با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی مرتبط بود، به عنوان کارمند دانشگاه شهید بهشتی با مدرک غیر مرتبط، استخدام رسمی شد.   او در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کار است.
پیراهن مشکی و چهره اندوهگین رییس دانشگاه آزاد در سوگ دانشجویانی که قربانی سهل‌انگاری شده‌اند، دردی از جامعه وسیع دانشجویان و شهروندان دوا نخواهد کرد. افکار عمومی نیاز به پاسخگویی دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طهرانچی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات واژگونی اتوبوس علی اکبر ولایتی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات مجتبی موسوی ژن خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول