Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اهميت دانش فضايي در کسب داده هاي دقيق عرصه هاي طبيعي تاکيد کرد: بخش کشاورزي به داده هاي فضايي از زمين هاي زراعي و کشت محصولات مختلف نياز دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از پژوهشگاه فضايي ايران، محمود حجتي در بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي بخش فضايي کشور همچنين سامانه‌هاي فضايي پايش منابع آبي کشور و آخرين مراحل آزمايش‌هاي کنترل کيفيت دو ماهواره پيام اميرکبير و دوستي شريف افزود: يکي از پروژه‌هايي که فوق العاده براي ما حياتي است و برخي از گرفتاري‌هايي که کشاورزان و مردم و مصرف کنندگان با آن دست به گريبان هستند، بحث سياست‌هاي کشت و چگونگي اعمال سياست کشت برپايه داده‌ها و اطلاعات دقيق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير جهاد کشاورزي در اين بازديد که شامگاه سه شنبه در پژوهشگاه فضايي ايران انجام شد، گفت: چند سال پيش در سفر به يکي از کشورهاي همسايه ديديم آنها مرکز کنترل ملي دارند. کارشناسان خود را براي بازديد از آن مرکز اعزام کرديم و متوجه شديم اطلاعات دقيق فعاليت هاي کشاورزان و مراحل مختلف کشت در مرکز فوق ثبت مي‌شود.
حجتي ادامه داد: اين مساله را مقايسه کنيد با مثالي که مي‌خواهم بزنم؛ سال گذشته در يکي از شهرستان‌ها قرار بود 30 هکتار پياز کشت شود، از قبل هم به ائمه جمعه و مسئولين امر اعلام کرديم. اما فصل برداشت ديدم دو هزار و 100 هکتار پياز کشت شده، اين مساله ناشي از فقدان اطلاعات دقيق و پايش زمين‌هاي کشاورزي بود.
وي افزود: اميدواريم امروز بر اساس همکاري‌هايي که با پژوهشگاه فضايي ايران آغاز کرديم بتوانيم داده‌هاي دقيق را از زمين‌هاي زراعي در اختيار داشته باشيم.
حجتي تاکيد کرد: کاري که در پژوهشگاه فضايي با زير شاخه‌هاي مختلف آن انجام مي‌شود، مي‌تواند در خدمت کشور، عرصه‌هاي طبيعي، کشت و زرع، مرتع و در نهايت توليد ثروت و تقويت اقتصاد ملي باشد.
به گزارش ايرنا، نمايشگاه دستاوردهاي بخش فضايي ايران در روزهاي گذشته ميزبان وزير علوم تحقيقات و فناوري، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وير نيرو و رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز بود.
علمي**9157*2017
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی