Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-  رئيس‌جمهور آمريکا در حالي براي ديدار دوباره با رهبر کره شمالي، ابراز اشتياق مي کند که کيم جونگ اون در مورد تغيير رفتار پيونگ يانگ در صورت ادامه فشارهاي آمريکا هشدار داده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از  خبرگزاري فرانسه، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد مشتاق ديدار ديگري با کيم جونگ اون رهبر کره شمالي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر کره شمالي در پيام خود به مناسبت سال نو ميلادي براي ديدار دوباره با رئيس جمهور آمريکا در هر زماني اعلام آمادگي کرد.
دونالد ترامپ در پيام توئيتري کوتاهي نوشت من هم مشتاق ديدار با کم جونگ اون هستم که به خوبي مي داند کره شمالي پتانسيل اقتصادي قابل توجهي دارد.
از زمان برگزاري ديدار تاريخي ميان ترامپ و کيم جونگ اون در ماه ژوئن در سنگاپور، ترامپ بر امکان توسعه اقتصادي و همچنين رهايي از تحريم هاي بين المللي در صورت خلع سلاح هسته اي کره شمالي تاکيد کرده است.
ترامپ که پيشتر اعلام کرده بود اميدوار است ديدار ديگري با کيم جونگ اون در اوايل سال دو هزار و نوزده داشته باشد بار ديگر تمايل خود را براي چنين ديداري يک روز پس از سخنراني سال نو کيم جونگ اون تکرار کرد. کيم جونگ اون در اين سخنان تاکيد کرد کره شمالي متعهد شده است که سلاح هسته اي توليد يا آزمايش نکند.
کيم جونگ اون تاکيد کرد آماده است در نخستين فرصت ممکن با ترامپ ديدار کند تا نتيجه اي حاصل شود که از سوي جامعه بين الملل مورد استقبال قرار گيرد. البته کيم در سخنان خود هشدار داد در صورتي که واشنگتن تحريم هاي اقتصادي خود را عليه کره شمالي حفظ کند، پيونگ يانگ مي تواند رويکرد خود را تغيير دهد.
در بيانيه پاياني نشست سنگاپور به خلع سلاح هسته اي کره شمالي اشاره شده اما زمان دقيقي براي آن ذکر نشده است. اما از آن زمان پيشرفت چنداني در اين زمينه حاصل نشده است و دو کشور در مورد مفاهيم اين متن توافق ندارند.
واشنگتن خواستار خلع سلاح کامل و قابل راستي آزمايي کره شمالي پيش از لغو تحريم هاست در حالي که پيونگ يانگ آمريکا را متهم مي کند خلع سلاح يک جانبه اين کشور را بدون اعطاي هر امتيازي خواستار است.

هشدار رهبر کره شمالي به آمريکا
رهبر کره شمالي در مورد تغيير رفتار پيونگ يانگ در صورت ادامه فشارهاي آمريکا هشدار داد.
در حاليکه بنابه اعلام منابع رسمي، پيونگ يانگ بارها حسن نيت خود را در جهت پيشبرد فرايند خلع سلاح هسته اي نشان داده اما اين امريکاست که نه تنها در اين زمينه قدمي برنداشته بلکه بيشتر بر طبل يکجانبه گرايي و تشديد فشارها عليه کره شمالي مي کوبد.
به گزارش خبرگزاري رويترز؛ کيم جونگ اون رهبر کره شمالي روز سه شنبه گفت: اراده وي براي عاري سازي کامل هسته اي بدون تغيير باقي مي ماند اما اگر آمريکا به درخواست اقدام يکجانبه از طرف کره شمالي ادامه دهد گزينه ديگري نخواهد داشت جز اين که به دنبال «راه تازه اي» باشد.
کيم در اظهاراتي به مناسبت سال نو ميلادي گفت اگر آمريکا اقدام متناظري اتخاذ کند پيشرفت سريع تري درباره عاري سازي هسته اي رخ خواهد داد.
وي همچنين از کره جنوبي خواست مانور نظامي مشترک با «نيروهاي بيروني» که در آن از دارايي هاي راهبردي استفاده مي شود متوقف کند.
کيم جونگ اون گفت گفتگوهاي چندجانبه براي ايجاد صلح دايمي در شبه جزيره کره بايد ادامه يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالي آمريکا سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: هشدار نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در استان صادر شد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در خراسان شمالی صادر شده است.

وی افزود: وزش باد شدید، رگبار باران، تگرگ و مه آلودگی از مخاطرات این سامانه است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد و بخش‌هایی از گرمه، جاجرم و بجنورد تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

هاشمی عنوان کرد: کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن رواناب و خسارت به سازه‌های موقت نیز تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751684

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • فیلم| هشدار سطح نارنجی برای استان‌های شمالی
  • فیلم/ هشدار سطح نارنجی برای استان‌های شمالی
  • درگذشت مقام عالیرتبه در کره شمالی + عکس و جزئیات | او به هر ۳رهبر خدمت کرده بود | تمجید کیم جونگ اون از وی
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!