Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه بیش از ۴۵ مورد زنان باردار و زایمانی در روستاهای محروم و دور افتاده توسط اورژانس ۱۱۵«میمند» از شهرستان دنا خدمات رسانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس استان، جلال پوران‌فرد افزود: در پایگاه اورژانس جاده ای میمند در شهرستان دنا سالانه بیش از ۴۵ مورد خانم بارداردر مناطق دوردست و روستاهای محروم شهرستان خدمات پزشکی را توسط تکنسین‌های پایگاه اورژانس ۱۱۵میمند دریافت می کنند که عده‌ای به مراکز بهداشت و عده‌ای دیگر به بیمارستان های یاسوج مرکز استان انتقال داده می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی زنان باردار در مناطق دوردست و حتی شهری از خدمات فوریتهای پزشکی در استان بهره‌مند می‌شوند، اظهارکرد: پایگاه میمند یا شهید دلروز یکی از پایگاه‌های اورژانس جاده ای استان است که سالانه به بیش از 45مورد زایمان زنان در مناطق دوردست و صعب العبور خدمات رسانی می کند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پایگاه اورژانس جاده ای میمند در محور "یاسوج به اصفهان" قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پایگاه علاوه بر پوشش تصادفات جاده ای و موارد اورژانسی دیگر، زنان باردار زیادی را از مناطق دوردست و دور افتاده از جمله روستاهای پوله دهستان محروم زیلایی و روستاهای سادات محمودی خدمات رسانی می کند .

پوران‌فرد با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته نیز ۵ مورد زانان زایمانی که با اورژانس  جهت امداد خواهی مبنی بر درد زایمانی خود گزارش شده بود در این مناطق دور افتاده خدمات رسانی شده‌اند تصریح کرد: این موارد بعداز ارایه خدمات و انتقال در مسیر جاده در آمبولانس میمند توسط این سفید پوشان و فرشتگان نجات چشم بدنیا گشودند و بعداز اقدامات متناسب پزشکی مادر و نوزاد هر دو را سالم تحویل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دادند .

وی با بیان اینکه خدمات اورژانس در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای مسئولین استانی قابل تحسین است، اضافه کرد: خدمات اورژانس برای همیشه در ذهن این خانواده‌ها و مادران به یاد می ماند که چه طور خدمات اورژانس خدماتی بی‌منت و از روی عشق و علاقه به هم وطنان به خصوص مناطق محروم و دورافتاده این سرزمین است الحق و الانصاف خدمات اورژانس خدماتی شایسته و قابل تحسین است بنابراین مسئولین استانی باید قدردان این فرشتگان نجات و سفیدپوش خط مقدم نظام سلامت باشند تا نیرویی که 24 تا ۷۲ ساعت در بیرون از خانه حتی در جاده‌های دورافتاده با استرس روبرو هستند و اگر مشکلی برای خانواده خودشان رخ دهد هیچ گونه دسترسی به آنها ندارند و باید این تکنسین‌ها از لحاظ روحی نیز آسوده باشند.

به گزارش ایسنا، پایگاه اورژانس«میمند»(شهیددلروز) در روستای «میمند» شهرستان دنا در مسیر محور"یاسوج به اصفهان"در ۷۰ کیلومتری یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که هم اکنون به علت کمبود نیروی انسانی توسط ۴نیروی تکنسین اداره می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم،جمعی از مسئولان اورژانس با حضور در محورهای مواصلاتی استان قم از محل احداث پد فرود بالگرد اورژانس بازدید کردند.

در این بازدیدها که مسئولان سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند و بر‌ اهمیت و احداث هر چه سریع تر این پدها تاکید شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه