Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@17:29:35 GMT

پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۱۴۰۹

به گزارش پارس نیوز، حسین خنیفر با اشاره به یک‌صد سالگی تربیت‌معلم در ایران، اظهار کرد: در سال ۱۲۹۷هجری شمسی اولین مرکز دارالمعلمین تأسیس‌شده است و برای گرامیداشت یک صدمین سال تاسیس تربیت معلم  برنامه‌هایی در دست اقدام است.

وی افزود: در کشورهای پیشرو و توسعه‌یافته، آینده‌پژوهی می‌کنند، بهترین معلمان را جذب می‌کنند و مهارت محور فعالیت می‌کنند و بدون شک با چنین شاخص‌های به پیشرفت دست پیداکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مدیران استانی در مراکز دانشگاهی فرهنگیان بسیار همراه بوده‌اند و امیدواریم در طرح صد -سی‌ویک این همراهی باشد در این طرح ۳۱استان ۱۰۰هکتار معرفی کنند تا مراکز و پردیس‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم.

خنیفر بابیان اینکه به دنبال خودکفایی استانی در تأمین نیروی انسانی هستیم، گفت: آمار دقیق تفکیکی استان‌ها را برای ردیف‌ها می‌خواهیم و کمبودها را مجزا و دقیق اعلام کنید تا در تخصیص ردیف مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رییس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کیفی کردن مراکز و پردیس‌ها در ارتقای ساختار سازمانی، منابع انسانی، بودجه، محتواها، کارورزی و ... را پیگیری می‌کنیم و فراموش نشود که هر چه معلم خروجی مهارتی‌تر، باسوادتر و راضی‌تر باشد، کار تعلیم و تربیت در استان‌ها راحت‌تر خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معلم نیروی انسانی روابط عمومی تعلیم و تربیت پارس توسعه دانشگاه فرهنگیان پارس نیوز پردیس های

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم