Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

صباغیان نماینده مردم مهریز به عنوان طراح این طرح،گفت: آلودگی هوا و ترافیک موجب از بین رفتن سرمایه های انسانی شده است و سالانه علاوه بر تعطیلات رسمی، به دلیل آلودگی هوا شاهد تعطیلی مدارس و اداره ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتقال وزارتخانه ها، هزینه جابجایی پایتخت را ندارد، تصریح کرد: استان های مختلف مستعد انتقال وزارتخانه ها هستند.

به گزارش مهر، ۴۳ نماینده این طرح را  امضاء کرده بودند. اداره کل قوانین مجلس طرح تقدیمی را فاقد دلایل توجیهی و متناسب با مفاد آن اعلام کرد. علاوه بر این اعلام کرده که انتقال وزارتخانه های دولت به استان های مستعد چناچه از طریق معاوضه املاک صورت گیرد و امکانات و زیرساخت مناسب در مقصد وجود داشته باشد بار مالی ندارد اما در غیر این صورت انتقال و جابجایی وزارتخانه ها موجب هزینه های دولت می شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.

نمایندگان با ۵۱ رأی موافق، ۱۰۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با دوفوریت این طرح مخالفت کردند.

وکلای ملت همچنین با ۵۰  رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و صفر رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با بررسی یک فوریتی این طرح نیز مخالفت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده بود: انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای ظرفیت و شرایط در یک دوره ۵ ساله انجام می گیرد.

تبصره یک: باید حداقل سالانه سه وزارتخانه به استان های مستعد و دارای شرایط منتقل شود.

تبصره دو: این قانون باید از سال اول اجرایی شود.

تبصره سه : به جز تهران هیچ استانی نباید بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و فقط تهران می تواند حداکثر ۴ وزارتخانه داشته باشد.

کد خبر 4502223

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه علنی مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6097057

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش