Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@16:06:06 GMT

میت رامنی: ترامپ شخصیت ریاست جمهوری ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۱۸۵۴

میت رامنی، سناتور منتخب دوره جدید کنگره آمریکا از ایالت یوتا و کاندیدای ریاست جمهوری سابق حزب جمهوری خواه آمریکا در مقاله‌ای در واشنگتن پست از شخصیت دونالد ترامپ انتقاد کرده و تاکید کرد که شخصیت او در حد رئیس جمهوری که آمریکا به آن نیاز دارد، نیست. آفتاب‌‌نیوز :  میت رامنی در این مقاله نوشت: در حالی که کشور ما به این میزان دچار چند دستگی، خشم و انزجار است آنچه که اجتناب ناپذیر است این است که ما یک رئیس جمهور و رهبری با شخصیت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در این حوزه است که کمبودهای رئیس جمهور بیش از همه چشمگیر است.
به گزارش پایگاه هیل، رامنی که در عین حال در کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 منتقد ترامپ بود، گفت: اتفاقات ماه گذشته از جمله استعفای جیمز ماتیس از وزارت دفاع و جان کلی از رئیس دفتری کاخ سفید حاکی از یک افول نگران کننده برای ریاست جمهوری ترامپ است.
او دراین مقاله نوشت: به طور متوسط عملکرد ترامپ در دو سال گذشته به ویژه اقدامات او در ماه جاری میلادی مدرکی است که نشان می‌دهد ریاست جمهور هنوز به سطح لازم برای منصبش نرسیده است.
رامنی استدلال کرد: کمبودهای ترامپ یک الگوی ضعیف برای شخصیت عمومی آمریکا ایجاد کرده و سبب دلزدگی هم پیمانان آمریکا می‌شود.
او خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم درباره هر توئیت یا نقصی اظهار نظر کنم اما اگر بیانیه‌هایی قابل توجه یا اقداماتی که اختلاف برانگیز، نژاد پرستانه، همراه با تبعیض جنسیتی، ضد مهاجران، غیر صادقانه و مخرب برای نهادهای دموکراتیک باشد صبحت خواهم کرد.
او ادامه داد: ما به منظور پذیرش دوباره رهبری در سیاست جهانی باید شکستها در سیاست خودمان در خانه را ترمیم کنیم. این پروژه البته با اصلاح عالیترین مقام و عملکرد مجدد آن به منظور متحد کردن و الهام بخشی به ما آغاز می‌شود.
با این حال رامنی گفت: تمام سیاست‌های ترامپ اشتباه نیست اما رئیس جمهور باید ما را متحد کرده و الهام بخش ما باشد.
او تاکید کرد: رئیس جمهور یک کشور در سطح عالی به شخصیت عمومی ملت شکل می‌دهد. و این رئیس جمهور باید ما را متحد کرده و الهام بخش ما باشد تا از روح برتر خود پیروی کنیم.
میت رامنی در عین حال هشدار داد: جهان در حال تماشای ما است. مدتها است که همه به رهبری آمریکا چشم دارند. قدرت نظامی و اقتصادی ما بخشی از آن است اما در کنار آن، تعهد پایدار ما به عملکرد اصولی در روابط خارجی و همچنین به حقوق همه مردم در زمینه آزادی وعدالت، حتی جایگاهی بالاتر دارد.  صبحتها و کارهای ترامپ باعث ناخرسندی در سراسر جهان شده است. در نظرسنجی که سال 2016 مرکز پیو انجام داد 84 درصد مردم آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و سوئد معتقد بودند که رئیس جمهور آمریکا در امور جهان درست عمل خواهد کرد. یک سال بعد این رقم به 16 درصد کاهش یافت.
رامنی اظهار داشت: این در زمانی بسیار ناخوشایند رخ می دهد. چندین همپیمان آمریکا در اروپا در حال تجربه تلاطم سیاسی هستند. چندین مورد از جمهوری های اقماری شوروی سابق در حال تجدید نظر در تعهدشان به دموکراسی هستند. برخی کشورهای آسیایی نظیر فیلیپین به شکلی فزاینده متمایل به چین می شوند؛ چینی که هر چه بیشتر برای رقابت با اقتصاد وارتش ما پیشرفت می کند. این در حالی است آلترناتیو پیشنهادی چین و روسیه برای رهبری آمریکا در جهان صورتی مستبدانه و  مفسدانه و بی رحمانه دارد. جهان نیاز به رهبری آمریکا دارد و این به نفع آمریکا است که این رهبری را ارائه دهد. یک جهان تحت رهبری حکومتهای خودکامه، جهانی با موفقیت کمتر، آزادی کمتر و صلح کمتر است و آمریکا نیز همین طور خواهد ماند.
این اظهارنظرهای رامنی دو روز قبل از آن که او در روز پنج شنبه در سنا مراسم تحلیف به جا آورد مطرح شدند. با این مقاله اکنون به نظر می‌رسد که رامنی به یکی از منتقدان ترامپ در میان جمهوری خواهان سنا تبدیل شده است.
این تحلیف رامنی در روز پنج شنبه همراه با کنار رفتن دو منتقد صریح ترامپ در سنا شامل باب کورکر و جف فلیک خواهد بود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میت رامنی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد