Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شاهد عینی و دولت آمریکا از شلیک گاز اشک‌آور توسط ماموران گارد مرزی ایالات متحده به سوی مهاجران در مرز مکزیک خبر می‌دهند.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، یک شاهد عینی و دولت آمریکا اعلام کردند که ماموران مرزی ایالات متحده اوایل روز سه شنبه به سوی گروهی از مهاجران که قصد عبور از مرز تیجوانا را داشتند، گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دود وسیع ناشی از شلیک گاز اشک آور در مرز مکزیک و آمریکا به خوبی قابل مشاهده بوده است. یکی از مهاجران گاز اشک آور شلیک شده را به سوی ماموران گارد مرزی آمریکا پرتاب کرده است.

مقام‌های آمریکایی گفتند که گروهی از مهاجران با پرتاب اشیاء مختلف به سوی ماموران گارد مرزی ایالات متحده حمله ور شده‌اند.

شهر تیجوانا واقع در مرز مکزیک و آمریکا این روز‌ها با افزایش تنش‌ها به خاطر ازدحام تعداد زیادی از مهاجران آمریکای مرکزی روبرو شده است. مرگ دو کودک مهاجر در مراکز بازداشت آمریکا و تعطیلی دولت واشنگتن به خاطر پافشاری ترامپ بر بودجه ۵ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک موجب تشدید اوضاع شده است.

ماموران گارد مرزی آمریکا پیش از این در ماه نوامبر نیز اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی مهاجران در مرز مکزیک کرده بودند و دولت مکزیک خواستار انجام تحقیقات از سوی واشنگتن شده بود.

روبرتو ولاسکو سخنگوی وزارت خارجه مکزیک در واکنش به این حادثه گفت: دولت مکزیک از وقوع این اتفاقات در مرز متاسف است. مکزیک خواستار احترام گذاشتن به حقوق مهاجران است و خواستار احترام به قانون در هر دو سوی مرز است.

اواخر دوشنبه بیش از ۱۵۰ مهاجر آمریکای مرکزی به سوی مرز تیجوانا حرکت کرده و قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند. مهاجران گفته اند که تصور می‌کردند با فرارسیدن تعطیلات سال جدید میلادی، تدابیر امنیتی در مرز آمریکا و مکزیک تسهیل شده است.

این در شرایطی است که کتی والدمن سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا این گروه از مهاجران را "گروهی از اوباش خشن" ارزیابی کرده و مدعی شده است که این افراد به سوی ماموران گارد مرزی آمریکا اشیاء مختلفی را پرتاب کرده اند و ماموران گارد مرزی برای دفاع از خود مجبور به شلیک گاز اشک آور شده اند.

وی افزود: کنگره باید به طور کامل منابع مالی مورد نیاز دیوار مرزی مکزیک را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهاجران مکزیکی نظامیان آمریکایی مقامات آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است