Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز خروج زودهنگام عربستان از جام جهانی روسیه برای طرفداران این تیم قابل پیش بینی بود اما اکنون علاقمندان عربستان منتظر درخشش این تیم در جام ملت‌های آسیا هستند. در سال‌های نه چندان دور عربستان سعودی یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا بود و در هشت دوره جام ملت‌ها از سال 1984 تا سال 2007 همواره یک پای نیمه نهایی بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که توانسته سه بار عنوان قهرمانی و دو نائب قهرمانی را به دست آورد اما در دوره قبل این بازی‌ها فقط توانست از دور مقدماتی عبور کند.

درجام جهانی مربی تیم عربستان خوان آنتونیو پیتزی بوده است که به رغم شکست‌های پیاپی در جام جهانی اما باز هم در سمت خود باقی ماندکه این برای مدیران فوتبالی عربستان یک نوع سنت شکنی است.

عربستان پس از پایان جام جهانی پنج بازی دوستانه برگزار کرد که معروفترین آن رویارویی با برزیل بود که دو بر صفر بازی را برگزار کرد. پس از آن سه بازی را مساوی و در بازی  آخر توانست یمن را شکست دهد.

عمر هوساوی مدافع تیم عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز گفته است که سطح رقبا در این دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا بسیار با یکدیگر متفاوت است و هر تیم برای خود کلاس خاصی دارد. با توجه به  طولانی بودن این تورنمنت بازیکنان و کارهای روانی نقش مهمی در ثبات تکنیکی و روحی تیم دارند. عربستان سعودی امسال با ترکیبی متشکل از جوان‌ها و با تجربه‌ها به میدان آمده که همگی آنها به دنبال یک هدف هستند و آن قهرمانی است.

در ادامه این گزارش رویترز به بررسی عملکرد عربستان در جام ملت‌های آسیا پرداخته و با اشاره به میزبانی امارات در سال 1996 که عربستان درآن دوره از بازی‌ها به فینال رسید بیان کرد: در سال‌های 2007 و 2015 این تیم در مرحله حذفی ازعراق و کره شمالی شکست خورد و حالا در هشتم ژانویه با کره شمالی در گروه E روبرو خواهد شد.

پیتزی سرمربی عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز بیان کرد: من سابقه حضور در این گونه تورنمنت‌ها را دارم و توانستم شیلی را قهرمان را کوپا آمریکا کنم. اکنون به دنبال ان هستم که این مقام را با عربستان در آسیا نیز تکرار کنم من از طرفداران فوتبال عربستان می‌خواهم که به استادیوم بیایند و از بازی‌ها لذت ببرند ما امسال آماده‌ایم تا با یک عملکرد استثنایی اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم و در نهایت جام را به خانه ببریم.من می دانم که این آخرین فرصت من است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی جام جهانی عربستان یمن فوتبال عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا

طرفداری| رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

در نامه المسحل آمده است:

رئیس عزیز؛ آقای مهدی تاج عزیز

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال عربستان و خانواده فوتبال این کشور، صمیمانه ترین تبریکات را به فدراسیون شما و تیم ملی فوتسال ایران بابت دستاورد ارزشمند کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا اعلام می کنم.

در واقع تماشای عملکرد برجسته تیم ملی فوتسال ایران دراین تورنمنت، لحظه ای بزرگ و غرورآمیز برای کل جامعه فوتبال در قاره آسیا بود. علاوه بر این، گرم ترین تبریکات ما را بابت صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی پذیرا باشید. اطمینان داریم تیم شما نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در سطح جهانی خواهد بود. ضمن تبریک دوباره این موفقیت چشمگیر، برایتان تداوم موفقیت را در تلاش های آتی آرزو دارم.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • فرشباف: تراکتور باید بسته بازی کند و به خط حمله استقلال فضا ندهد/تماشاگران بدانند هنوز فرصت کسب سهمیه آسیا وجود دارد
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • سفر عجیب یک بازیکن گمنام رئال به مونیخ
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد