Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمده مشکلاتی که در استان بوشهر وجود دارد بی توجهی در ایجاد هتل های ستاره دار، نبود شهر بازی های مدرن و جدید، نبود فضای مناسب و سیستم های ساحلی مدرن با توجه به بافت، کم توجهی به حوزه گردشگری و توریستی و غیره که باعث شده است کاهش توریست در استان بوشهر به همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ استان بوشهر یکی از مناطق جغرافیایی در جنوب ایران است که توانسته در راستای جذب توریست با استفاده از ظرفیت دریا در حوزه خلیج فارس نقش آفرین و تاثیر بسیار خوبی در راستای اقتصاد داخلی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنادری در استان بوشهر است که علاوه بر حوزه های مبادلات کالا و اثرگذاری در نرخ ارز که مستقیم بر اقتصاد نقش دارند در حوزه گردشگری نیز فعال و سالانه افراد زیادی از نقاط مختلف کشور جهت گردشگری به این بنادر سفر می کنند.

مشکلاتی که در جنوب کشور در حوزه گردشگری وجود دارد

اما موضوعی که در شبکه های اجتماعی توسط فعالین اجتماعی وشهروندان مطرح می شود بی توجهی مسئولین فرهنگی و عمرانی استان بوشهر است که از سالهای گذشته تا کنون نتوانسته اند اثر گذاری دقیقی در جانمایی سیستم های مناسب در راستای جذب توریست های خارجی داشته باشند.

عمده مشکلاتی که در استان بوشهر وجود دارد بی توجهی در ایجاد هتل های ستاره دار،نبود موزه دفاع مقدس، نبود شهر بازی های مدرن و جدید، نبود فضای مناسب و سیستم های ساحلی مدرن با توجه به بافت، کم توجهی به حوزه گردشگری و توریستی و غیره که باعث شده است کاهش توریست در استان بوشهر به همراه داشته باشد.

درپی این مشکلات جلسات متعددی برگزار شده است که باید ساحل سازی و توجه به جذب توریست در الویت اصلی کارها قرار بگیرد که همچنان بی نتیجه است و اقدام جدی و طوفانی مشاهده نشده است.

مشکلات سال گذشته با برنامه ریزی کارگروه های نوروز رفع می شود

سیدعلی پاک نژاد فرماندار گناوه روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر بندر توریستی گردشگری گناوه، گفت: شهر بندری گناوه می تواند در حوزه مسافرت های دریایی دارای اثر گذاری بسیار ویژه ای باشد که باید برای ایام نوروزی توجه ویژه داشته باشیبم.

فرماندار گناوه اظهار کرد: شهرداران گناوه و ریگ و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در باره زیباسازی و روشنایی ورودی های مناطق خود برنامه ریزی کنند و باتوجه به اینکه جمعیت زیادی در ایام نوروز وارد شهر گناوه می شوند، به منظور رفاه حال و آسایش هموطنان و خدمات دهی بیشتر باید با همکاری بخشداران به سمت روستاها سوق داده شود و با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری بومی و بهاره در کنار ساحل، تامین اقلام موردنیاز شب عید و نظارت مستمر بر بازار در دستور کار کمیته تنظیم بازار ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گیرد.

پاک نژاد افزود: ساماندهی خانه های مسافر با محول شدن به بخش خصوصی بومی و با نظارت دستگاه های متولی، بهره گیری از تشکل های مردم نهاد، اجرای برنامه های شاد و با نشاط،  بررسی لازم برای برپایی یک نمایشگاه عرضه کالا با انتقال دستفروشان از بازار به سمت ساحل و دایرشدن یک بازارچه برای بانوان کارآفرین در دستور کار قرار بگیرد و با وتوجه به گزارش های سال گذشته کاستی های نوروز قبل که ستاد بازرسی و عملکرد ارزیابی استانداری بوشهر اعلام کرده برنامه ریزی و برای حل آنها بکوشند.

تشکیل کارگروه نوروز در بزرگترین بندر گردشگری بوشهر
حمزه بهاگیر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه با بیان اینکه کارگروه خدمات مسافران نوروزی شکل گرفته است، گفت: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری در بندر گناوه فعالیت خود را جهت پذیرای از مهمانان نوروزی آغاز کرده است که برنامه های متفاوت تر از سال گذشته با موضوع نوروز در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ماشالله احمدی شهردار گناوه گفت: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی به شهرداری محول شده، تاکنون 6 جلسه داخلی در این مجموعه برگزار و اعضای کمیته ها مشخص شده اند.

احمدی افزود: افزایش چشمه سرویس بهداشتی و حمام، زیباسازی شهر، راه اندازی بازارچه زنان و اجرای برنامه های فرهنگی و با نشاط از برنامه های مهم شهرداری در ایام نوروز است.

لازم به ذکر است شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر که با توجه به اینکهیکی از بنادر مهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری و اقتصادی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: رویدادهای ویژه در حوزه گردشگری استان اردبیل با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

وی با اشاره به پیگیری اعتبارات حوزه گردشگری استان اردبیل در وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: از معاونت گردشگری انتظار داریم در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان تامین اعتبارات مورد نیاز را تسهیل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را در اردبیل پیگیری می کنیم تا با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم انجام شود.

کد خبر 6092847

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند