Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:04:18 GMT

کشف چوب قاچاق سرخدار و راش در کردکوی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۳۰۷۹

کشف چوب قاچاق سرخدار و راش در کردکوی

فتاح قاسمی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: مامورین و قرقبانان این اداره بامداد امروز در محدود ایست و بازرسی پارک جنگلی امام رضا کردکوی از داخل یخچال یک خودوری نیسان 7 گرده بینه درخت راش با قطر 35 سانتیمتر و 2 گرده بینه درخت سرخدار کشف کردند.
وی بیان کرد: متخلفان در حال خروج از مناطق جنگلی کردکوی به سوی داخل شهر بودند که پس از مواجهه با خودروی گشت منابع طبیعی و ترس از دستگیری کنترل خودرو را از دست داده و پس از برخورد با یکی از خودروهای پارک شده، واژگون شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راننده به همراه دو نفر سرنشین دیگر این خودرو پس از واژگونی، متواری شدند.
وی ارزش تقریبی محصولات مکشوفه را بیش از 50 میلیون ریال برآورد کرد.
راش یکی از زیباترین درختان راست قامت و بلند دنیا است که پراکنش آن نقاط مرتفع و کوهستانی شمال ایران است.
این درخت سایه پسند، در ارتفاعات کوه های البرز از آستارا، طوالش و دیلمان تا کلاردشت، نور، کجور و گرگان قابل مشاهده است.
درخت راش که عمر آن را در صورت حفظ ماندن از مخاطرات انسانی و محیطی 200 الی 250 سال محاسبه می شود، اغلب تا 35 متر ارتفاع دارد.
مقاومت بالای چوب راش در مقابل ضربه، باعث گردیده تا این گونه، مورد علاقه تولیدکنندگان محصولات چوبی باشد و همین موضوع به نابودی تدریجی آن در شمال ایران منجر شده است.
سرخدار از نظر تنوع زیستی و حفظ ذخایر ژنتیکی و بوم‌شناسی یکی از گونه‌های ممنوع القطع و منحصربه فرد و مهم منطقه هیرکانی و باقی‌مانده از دوران سوم زمین‌شناسی بوده که در حال حاضر رو به انقراض است.
سرخدار اغلب به صورت پراکنده و در رویشگاه‌های سنگلاخی می‌روید و به خاک کم عمق و مرطوب برای رشد احتیاج دارد.
مهم ترین رویشـگاه طبیعی جنگل سـرخدار ایـران در دره زرینگل شهرسـتان علی آباد کتول اسـتان گلستان است.
7333/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان گلستان زمین قاچاق منابع طبیعی نیسان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان