Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان  پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با هدف ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری های علمی و پژوهشی دو جانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود برای اهداف مشترک، امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم که حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و عباس قنبری باغستان مسئول امور بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی نیز شرکت داشتند، سید مهدی اعتمادی‌فر رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو طرف را در تهران امضا کردند.

در این تفاهم نامه با اشاره به زمینه‌های همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بر لزوم معرفی اولویت‌های پژوهشی به یکدیگر در موضوعات مرتبط با فعالیت این دو مرکز و همکاری درانجام مشترک آنها و مشارکت در تأمین محتوای نشریات علمی پژوهشی، ترویجی و تبلیغی تاکید شده است.

همچنین مقرر شد دو طرف همکاری و مشارکت در تالیف و ترجمه متون و منابع مورد نیاز و انتشار آن درسطح داخلی و بین المللی وبهره‌مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی – پژوهشی داشته باشند.

همکاری در برگزاری نشست‌های علمی تخصصی، سمینارها و کرسی‌های علمی، همکاری در برگزاری گردهمایی های علمی داخلی و بین‌المللی، انجام داوری، ارزیابی و نظارت بر طرح های پژوهشی، بررسی نتایج عناوین و محتوای پژوهش‌ها و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه توسعه دانش‌های اینترنتی و دیجیتالی مورد نیاز دو مرکز از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

دو طرف دراین تفاهم‌نامه همچنین خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و مراکز اسناد یکدیگر شده‌اند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه‌های تعریف شده در این تفاهم نامه همگی مهم است، اظهار داشت: پژوهشکده حج و زیارت آمادگی دارد مقالات اساتید دانشگاه را درحوزه های مرتبط با فعالیت های این پژوهشکده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی خود به چاپ برساند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار همکاری دو طرف در پژوهش های دانشگاهی با موضوع حج گزاری درکشورهای اسلامی شد و بر لزوم بررسی پیام های امام امت (قدس سره) و مقام معظم رهبری برای بهره برداری هرچه بهترازحج و تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضریب هوشی بالای ایرانیان تصریح کرد: زمینه رشد درکشور بسیار بالاست و با مدیریت درست می توان تحول جدی در بخش های مختلف ایجاد کرد.

در این مراسم رؤسای پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری و تعامل علمی و پژوهشی بین دو طرف وجود دارد، تصریح کردند: آمادگی دارند گروه‌های تحقیقاتی را فعال و پروژه‌های مشترک را با اولویت بندی در حوزه دین تعریف کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد