Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس شوراي اسلامي در نشست علني امروز خود تكليف وزارت اقتصاد براي حمايت از «كالاي ايراني» را روشن كرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه)  در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده 16 این طرح حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس ماده 16 این لایحه وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های ذی‌ربط در جهت حمایت از تجمیع توانمندی شرکت‌ها و تقویت آنها، با رعایت مواد (2) و (3) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این قانون آیین‌نامه «تشویق به مشارکت» با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت برای آن دسته از شرکتهایی که به شکل ادغام و یا گروه اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم)، با یکدیگر مشارکت می‌نمایند را تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

مجلس نحوه انتشار اطلاعات مودیان مالیاتی را تعیین کردنمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه انتشار اطلاعات مودیان(پرداخت کنندگان) مالیاتی را مشخص کردند که بر اساس آن، سازمان امور مالیاتی را مکلف به حفظ اطلاعات سامانه مودیان کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس ماده 15 لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را با 187 رای موافق، 5 رای مخالف5 و 3 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان در این ماده مقرر کردند: اطلاعات سامانه مودیان، محرمانه است و سازمان امور مالیاتی مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون یا مرجع قضایی نیست و همچنین کارگروه راهبری سامانه مودیان مجاز است در خصوص استفاده از این اطلاعات برای دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر 86 و نیز استفاده از اطلاعت به صورت داده های ناشناس مشروط به رعایت حریم خصوص اشخاص برای سایر متقاضیان تصمیم گیری کند.

نمایندگان در تبصره 1 این ماده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند در ایجاد و استقرار سامانه، نسبت به صیانت و حفاظت از اطلاعات اشخاص و رعایت مقررات امنیت فضای تبادل اطلاعات اقدام کند.

نمایندگان در تبصره 2 این ماده نیز تصویب کردند: متخلفین از مفاد این ماده ضمن جبران خسارت وارده مشمول مجازات موضوع ماده 279 قانون مالیات های مستقیم می شوند.

همچنین نمایندگان ماده 18 این لایحه را با 170 رای موافق، 16 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند که بر این اساس، جوایز موضوع تا میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم برای هر شخص در سال از شمول مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به این جایزه، معاف است.

نمایندگان در ماده 26 این لایحه را با 151 رای موافق، 33 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند که بر این اساس، سازمان امور مالیاتی می تواند جهت حصول از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورت حساب الکترونیکی و ثبت دقیق مودیان، ارائه آموزش و مشاوره های فنی و غیر مالیاتی به مودیان، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مودیان و دریافت استعمالات مورد نیاز، از جمله گزارش های الکترونیکی پرداخت از خدماتی شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی استفاده کند، شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه و سایر مقررات مربوط به شرکت های معتمد اراده کننده خدمات مالیاتی به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه می شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد.

مجلس با فوریت طرح انتقال وزارتخانه ها از تهران مخالفت کرد
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یک فوریت طرح انتقال وزارتخانه ها از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله مخالفت کردند.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس به بررسی دو فوریت و یک فوریت طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله پرداختند اما دو فوریت آن تنها 51 رای موافق را کسب کرد و به تصویب نرسید.
در این رای گیری از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه 108 نماینده رای مخالف و هشت رای ممتنع دادند.
همچنین نمایندگان با 50 رای موافق، 120 رای مخالف، بدون رای ممتنع از 208 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح این مخالفت کردند و بنا شد این طرح به صورت عادی بررسی شود.

در ماده واحده این طرح آمده است: انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای ظرفیت و شرایط در یک دوره پنجساله انجام می شود.
در تبصره 1 ماده واحده نیز قید شده است: باید حداقل سالانه سه وزارتخانه به استان های مستعد و دارای شرایط منتقل شوند.
بر اساس تبصره 2 ، این قانون باید از سال اول اجرایی شود.
در تبصره 3 این ماده نیز آمده است: به جز تهران هیچ استانی نباید بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و فقط تهران می تواند حداکثر چهار وزارتخانه را داشته باشد.

سرمایه بنگاه‌های اقتصادی به مدت 5 سال معاف از ماليات مي‌شوند
طبق مصوبه امروز مجلس،‌ افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجزیه ارزیابی دارایی‌های آنها، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت 5 سال از شمول مالیات معاف خواهد شد.
سرمایه بنگاه‌های اقتصادی به مدت 5 سال معاف از ماليات مي‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات با ماده 15 این لایحه مافقت کردند.

در متن این ماده آمده افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجزیه ارزیابی دارایی‌های آنها، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت 5 سال از شمول مالیات معاف است مشروط بر آن که متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح گردد و بنگاه یاد شده طی 5 سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

آیین‌نامه اجرایی این ماده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران برسد.


سازمان امور مالياتي مجاز به استفاده از خدمات شرکت‌های خدمات مالیاتی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) در جریان بررسی اصلاحات لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی با ماده (26) این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده (26) لایحه مزبور سازمان می‌تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان، اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان، ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیرمالیاتی به مودیان، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مودیان و دریافت استعلامات مورد نیاز، از جمله گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، از خدمات شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی استفاده کند.

شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه‌ها و سایر مقررات مربوط به شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به موجب آین‌نامه‌ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

نظارت بر حسن اجرای این قانون بر عهده کار گروه یاد شده بوده و کارگروه مزبور موظف است هر شش ماه گزارش عملکرد سازمان را در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نمایندگان همچنین تبصره (2) ماده (18) این لایحه را که به دلیل خلاف برنامه بودن به دو سوم رأی نیاز داشت را با 170 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در تبصره (2) ماده (18) این لایحه آمده است: جوایز موضوع این ماده تا میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم برای هر شخص در سال از شمول مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به این جایزه، معاف می‌باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس حمایت از کالای ایرانی وزارت اقتصاد مودیان مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود